ХАЛЫҚАРАЛЫҚ САУДАДАҒЫ АПТАЛЫҚ ЖАҢАЛЫҚТАР - "QazTrade" сауда саясатын дамыту орталығы" АҚ
Санкциялық шектеулер жағдайында бизнесті ақпараттандыру

ХАЛЫҚАРАЛЫҚ САУДАДАҒЫ АПТАЛЫҚ ЖАҢАЛЫҚТАР

Дайджест мазмұны

  • Он екінші Министрлік конференциясы 2021 жылдың соңында Женевада өтеді
  • Солтүстік және Орталық Азиядағы COVID-19: жақсы қалпына келтірудің салдары, жауаптары және стратегиялары
  • Индонезия мен АҚШ сауда шараларына шолу жасау үшін аралық топтар құрылды
  • ДСҰ мүшелері балық аулау субсидиялары бойынша ақпан айында келіссөздер блок кездесуін өткізді
  • Пәкістан БАӘ-нен импорттау кезінде BOPP фильміне енгізілген баж салығына қатысты Аралық топтың баяндамасына шағым түсірді
  • ДСҰ-ның жаңа басшылығы саудадағы техникалық кедергілер туралы келісімге назар аударады
  • Мүшелер ТРИПС келісімі шеңберіндегі міндеттемелерден бас тартуды талқылап, пандемия жағдайындағы зияткерлік меншіктің рөлі туралы пікір алмасты

Он екінші Министрлік конференциясы 2021 жылдың соңында Женевада өтеді

ДСҰ мүшелері ұйымның он екінші Министрлік конференциясы (МК12) 2021 жылғы 29 қарашада Женевада (Швейцария) басталатын апта ішінде өтеді деп келісті. Өткізу уақыты мен орны 1 наурызда ДСҰ Бас кеңесінің отырысында бекітілді.

Бастапқыда МК12-ні 2020 жылғы 8-11 маусым аралығында Қазақстанның астанасы Нұр-Сұлтан қаласында өткізу жоспарланған болатын, бірақ COVID-19 пандемиясына байланысты оны өткізу кейінге қалдырылды.

2020 жылдың мамыр айында қатысушылар Қазақстанның конференцияны 2021 жылдың маусымына ауыстыру туралы ұсынысын талқылады. Өткен жылдың желтоқсан айында ДСҰ мүшелерімен өткізілген консультациялардан кейін бас Кеңестің Төрағасы, Жаңа Зеландия елшісі Дэвид Уокер ағымдағы жағдайға байланысты осы жылдың маусымына МК12 өткізуді жоспарлау шындыққа жанаспайтынын атап өтті. Қазақстан мүшелерге бұл бағалаумен бөлісетінін хабарлады.

МК12 2019 жылғы желтоқсанда ДСҰ мүшелері мақұлдаған Қазақстанның Сауда және интеграция министрі Бақыт Сұлтановтың төрағалығымен өтеді.

Сауда министрлері мен ұйымның 164 мүшесінің басқа да жоғары лауазымды тұлғалары қатысатын министрлік конференциясы ДСҰ-ның жоғары органы болып табылады. ДСҰ құру туралы Марракеш келісіміне сәйкес Министрлік конференциясы кемінде екі жылда бір рет жиналады.

Министрліктің он бірінші конференциясы 2017 жылғы желтоқсанда Буэнос-Айресте (Аргентина) өтті. 

Аккредиттеу және МК12-нің басқа да ұйымдастыру сәттері туралы ақпарат ДСҰ веб-сайтында уақтылы орналастырылады.

ДСҰ-ның Министрлік конференциялары туралы толығырақ ақпаратты мына сілтеме бойынша алуға болады:

https://www.wto.org/english/thewto_e/minist_e/minist_e.htm

Солтүстік және Орталық Азиядағы COVID-19: жақсы қалпына келтірудің салдары, жауаптары және стратегиялары

            COVID-19 әсері тұрақты даму саласындағы күн тәртібін іске асырудағы прогресті тоқтата тұруы және Солтүстік және Орталық Азия субөңірінде осы уақытқа дейін қол жеткізілген жетістіктерді жоққа шығаруы мүмкін. Бұл COVID-19 қалпына келтіру шараларын қабылдау мен 2030 жылға дейінгі күн тәртібіне қол жеткізу арасындағы «нөлдік ойын» емес екенін мойындай отырып, елдер қалпына келтіру шараларының пакеттерін тұрақты даму принциптерімен үйлестіре алады. Бұл елдерге дағдарысты жақсырақ жеңуге және субрегионды басқа жақындап келе жатқан дағдарыстарды тиімді шешуге дайындауға көмектеседі.

            Субрегион елдері пандемияның таралуын шектеу үшін жедел шаралар қабылдады. Жұқтырған пациенттер санының өсуі медициналық қызметтерге сұраныстың осындай күрт өсуін қанағаттандыру үшін субрегиондағы қоғамдық денсаулық сақтау жүйелерінің шектеулі мүмкіндіктерін анықтады. Үкімет аурухана төсектерінің шектеулі санына, қорғаныс құралдарының жеткіліксіздігіне және медициналық қызметкерлердің шамадан тыс жүктелуіне байланысты проблемалық мәселелерді шешуге, сондай-ақ тестілеу жабдықтарын сатып алуға тырысты. Зардап шеккен әлеуметтік топтарға қалыпты жағдайда қолдау көрсету үшін қолданыстағы әлеуметтік қорғау объектілеріне қосымша жаңа объектілер салынды.

            Алайда, пандемияға байланысты тез өзгеріп жатқан жағдай және экономиканың аяқталмаған құрылымдық қайта құрылуы осы шараларды тиімді қолдану міндетін қиындатты. Теңсіздік пен кедейлік деңгейінің өсуі күтілуде, бұл әсіресе халықтың осал топтарына әсер етеді. Ішкі аймақтағы жалпы ішкі өнімнің орташа өсу қарқыны 2020 жылға қарай -3,2 пайызға бағаланады. Шикізат тауарларының экспортына, еңбек мигранттарына және ақша аударымдарына байланысты экономикалық құрылымның осалдығы, сондай-ақ бейресми секторда жұмыспен қамтудың басым болуы COVID-19-дан кейін экономиканы қалпына келтіруге қиындық туғызады. Қабылданған шаралар теңізге шыға алмайтын субөңір елдері үшін маңызды болып табылатын сауда мен көлік байланысына айтарлықтай әсер етті.

            Қалпына келтіру және қолдау шаралары қол жетімді фискалдық «жастықты» қысқартты. Қазірдің өзінде бюджеттің айтарлықтай тапшылығы тіркелді, ол 2021 жылы егемендік қарызын ұлғайтып, одан әрі артады деп күтілуде, бұл кейбір елдердің алаңдаушылығын тудырды. Әлеуметтік-экономикалық қызмет ауқымының қысқаруына қарай субөңірдің ірі қалаларында ауа сапасының уақытша жақсаруы оң сәт болып табылады.

Елдер дағдарыстан тиімді шығуы үшін Субөңірлік ынтымақтастықтың мынадай үш саласына назар аудару ұсынылады.

  • Адамдарды қорғаңыз және әлеуметтік нклюзивті қызметтерге жәрдемдесіңіз. Пандемия бүкіл аймақтағы әлеуметтік жүйелердің осалдығын көрсетеді. Денсаулық сақтауды, халықтың осал топтарын мемлекеттік қаржыландыруға және сапалы білім алуға қолжетімділікті қамтамасыз етуге баса назар аудару қажет.
  • Цифрлық трансформация экономикалық трансформацияны жүргізуге және әлеуметтік инклюзивтілікке қол жеткізуге өз үлесін қоса алады. Қосылыстар орнату мүмкіндігін қамтамасыз етуге бағытталған цифрландыру жөніндегі күш-жігердің алдында ауылдық және қалалық аудандардағы ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың (акт) қол жетімділігі тең инфрақұрылымдар болуға тиіс. Интернеттегі құпиялылық пен құқықтарға қатысты мәселелер адамның жеке өміріне қатысты негізгі құқығын қорғау үшін көптеген мүдделі тараптармен мұқият кеңесуді қажет етеді.
  • Жасыл экономика стратегиялары ұзақ мерзімді тұрақтылықты қамтамасыз ету үшін қалпына келтіру жұмыстарына қосылуы керек. Төмен көміртекті жүйелер мен инфрақұрылым Солтүстік және Орталық Азияда орнықты экономиканы қалыптастыру үшін қолдаушы қаржыландыру саясаты мен стратегиясы бар инвестициялар үшін басымдыққа айналуға тиіс.

Индонезия мен АҚШ сауда шараларына шолу жасау үшін аралық топтар құрылды

22 ақпанда дауларды шешу жөніндегі органның (ДШО) отырысында ДСҰ мүшелері даулар бойынша аралық топтар құру туралы екі сұранысты келісті: біріншісі – Еуропалық Одақтан тот баспайтын болат өндірісінде пайдаланылатын шикізаттың экспортын шектейтін Индонезия шараларына қатысты, екіншісі – Гонконгтан Гонконгта (Қытай) өндірілетін тауарлардың шығу тегін таңбалаудағы АҚШ-тың талаптарына қатысты (Қытай).

DS592: Индонезия – Шикізат материалдарымен байланысты шаралар

Еуропалық Одақ Индонезияның никель кендерін экспорттауға тыйым салуын және пайдалы қазбаларды, атап айтқанда никель және темір кендерін өңдеуге қойылатын ішкі талаптарды қоса алғанда, шикізат материалдарына қатысты шаралар бойынша шешім қабылдау үшін аралық топ құру туралы екінші сұрау салды. ЕО-ның аралық топ құру туралы алғашқы өтінішін Индонезия 2021 жылғы 25 қаңтарда ДШО отырысында бұғаттады.

Индонезияның пікірінше, қаралып жатқан шаралар ДСҰ ережелеріне толық сәйкес келеді және негізделген, ал Индонезия өкілдері бұл шараларды аралық топ алдында қорғауға дайын.

ДШО аралық топ құруға келісті. Канада, Қытай, Ресей, Үндістан, Украина, Жапония, АҚШ, Түркия, Тайвань, Ұлыбритания, Сингапур, Бразилия және Біріккен Араб Әмірліктері сот процесіне үшінші тарап ретінде қатысу құқығын сақтап қалды.

DS597: АҚШ – Шығу тегін таңбалауға қойылатын талаптар

Гонконг (Қытай) АҚШ-тың Гонконгтан (Қытай) импортталатын тауарлардың шығу тегін таңбалауға қойылатын жаңа талаптарына қатысты ДСҰ-ның даулары бойынша аралық топ құру жөніндегі екінші өтінішін ұсынды. Гонконгтың (Қытай) аралық топ құру туралы алғашқы өтініші АҚШ-тың 2021 жылғы 25 қаңтарда ДШО отырысында бұғатталды. Гонконг (Қытай) 2020 жылғы 10 қарашада күшіне енген осы шара ДСҰ-ның барлық мүшелеріне барынша қолайлылық режимін (БҚР) ұсыну жөніндегі ДСҰ-ның негізгі міндеттемесімен, сондай-ақ ДСҰ-ның тарифтер және сауда жөніндегі бас келісімінің (ТСБК) түрлі ережелерімен, шығу ережелері туралы келісіммен және саудадағы техникалық кедергілер туралы келісіммен үйлеспейтіндігіне өзінің сенімін растады.

АҚШ Гонконгтың (Қытай) аралық топ құру туралы сұрау салуды талап етуге шешім қабылдағанына өкініш білдірді. АҚШ олардың әрекеттері Гонконгқа (Қытайға) қатысты жағдай АҚШ-тың ұлттық қауіпсіздігіне қауіп төндіретіні туралы атқарушы ережеге негізделген деп мәлімдеді. Ұлттық қауіпсіздік мәселелері ДСҰ дауларды реттеу жүйесінде қараудың мәні болып табылмайды және  ДСҰ 1994 жылғы ТСБК  XXI бабына сәйкес шағымдарды қарай алмайды немесе тиісті түсініктемелер бере алмайды.

ДШО аралық топ құруға келісті. Канада, Бразилия, Қытай, Украина, Норвегия, Корея, Үндістан, Сингапур, Түркия, Ресей, Жапония, Швейцария және Еуропалық Одақ Сот процесіне үшінші тарап ретінде қатысу құқығын сақтап қалды.

DS234: Америка Құрама Штаттары – 2000 жылғы демпингті жалғастыру және субсидияларды өтеу туралы заң

Еуропалық Одақ АҚШ-тың демпингке қарсы және өтемақы баждарын АҚШ Ұлттық өнеркәсібіне беруді тоқтату туралы қайта сұрау жіберіп, мұндай төлемдердің әрқайсысы осы мәселе бойынша талаптарды сақтамаудың айқын актісі болып табылады деп мәлімдеді. АҚШ олардың тарапынан оларды орындау үшін барлық қажетті іс-шаралар қабылданғанын және олардың іске асырылу барысы туралы есеп беруді талап етпейтінін айтты. Канада ЕО-ға осы тармақты ДШО күн тәртібіне енгізгені үшін алғыс айтты.

DS316: Еуропалық қоғамдастықтар және кейбір мүше мемлекеттер – ірі азаматтық ұшақтардың саудасына әсер ететін шаралар: ДШО қабылдаған ұсыныстарды орындау

АҚШ Еуропалық одақ тағы бір рет ДШО-да АҚШ-тың Airbus ұшақтарын еуропалық өндіруші үшін үкіметтік субсидияларға байланысты шағымына қатысты ds316 дауын іске асыру барысы туралы есеп бермегенін атап өтті.

ЕО іске асыру барысы туралы ұсынудың қажеті жоқ деп жауап берді, өйткені дау бойынша іс аяқталған жоқ. Бұдан басқа, 2020 жылғы тамызда қабылданған шаралар ЕО-ның іс-қимылдарын талаптарға сәйкес келтіру үшін қажетті шаралар шеңберінен шығып кетеді. ЕО ДСҰ-ның ұшақтар туралы дауларының ұзақ мерзімді шешімін табуға ниет білдірді.

АҚШ  ЕО ДСҰ талаптарына сәйкес келмейді деп танылған және тамыз айында тиісті мәлімдемеде көрсетілген сегіз субсидиялау шараларының тек екеуін ғана қарастырды, француз және испан қолдау актілеріне енгізілген түзетулер субсидияларды жою үшін аз және жеткіліксіз деп  атап өтті.

ДСҰ мүшелері балық аулау субсидиялары бойынша ақпан айында келіссөздер блок кездесуін өткізді

2021 жылғы 19 ақпанда ДСҰ-да балық аулау субсидиялары бойынша кезекті кездесулер сериясы аяқталды. Апта сайынғы кездесулер сериясы барысында мүше елдер дамушы және аз дамыған мүше елдер үшін ерекше және сараланған режимді, балық аулау субсидиялары бойынша дауларды шешу қағидаларын және артық қуаттылық пен аулануға ықпал ететін субсидияларға қатысты ережелерді талқылады.

Бір апталық кездесулерден кейін келіссөздер жетекшісі, Колумбия елшісі Сантьяго Уиллс мүшелер бүкіл әлемде балық қорын сақтау туралы келіссөздердің сәтті аяқталуына әкелуі мүмкін қолайлы нәтиже туралы ойлануы керек екенін растады.

Бірқатар мүшелер келесі Бас директор доктор Нгози Оконджо-Ивеалдың ДСҰ-ға 2021 жылы балық аулауды субсидиялаудың жаңа ережелерін тезірек қабылдауға шақыруын құптады.

Балық аулау субсидиялары бойынша келесі кездесулер блогы 2021 жылдың 15 наурызынан бастап бір апта ішінде өтеді. Мүшелер бұдан әрі кеңес алу үшін осы күнге дейін кездесуі де мүмкін.

Пәкістан БАӘ-нен импорттау кезінде BOPP фильміне енгізілген баж салығына қатысты Аралық топтың баяндамасына шағым түсірді

Пәкістан 22 ақпанда Дауларды шешу жөніндегі органға «Пәкістан – Біріккен Араб Әмірліктерінен келген қос оське полипропилен пленкаларына бағдарланған демпингке қарсы шаралар» (DS538) қатысты Біріккен Араб Әмірліктері қозғаған іс бойынша Аралық топтың баяндамасына шағым жасау туралы өзінің шешімі туралы хабарлады.

Аралық топтың баяндамасы 18 қаңтарда ДСҰ мүшелері арасында таратылды.

Алайда, ДСҰ мүшелері арасында бос жұмыс орындарын толтыруға қатысты келісімнің болмауына байланысты қазіргі уақытта Апелляциялық органда осы апелляцияны қарау үшін Апелляциялық органның бөлімі жоқ.

Қосымша ақпарат WT/DS538/5 құжатында келесі бірнеше күн ішінде ұсынылады.

ДСҰ-ның жаңа басшылығы саудадағы техникалық кедергілер туралы келісімге назар аударады

2021 жылғы 22 ақпанда шығарылған ДСҰ-ның жаңа жарияланымында саудадағы техникалық кедергілер жөніндегі ДСҰ келісімінің (СТК жөніндегі келісім) мақсаты мен қолданылу аясына, ол қамтитын шаралар түрлеріне және оның негізгі қағидаттарына шолу беріледі. ДСҰ Хатшылығы дайындаған «ДСҰ келісімдері» сериясынан шыққан осы жаңа басылым ТБТ бойынша келісімді түсінуді жақсартуға бағытталған.

СТК бойынша келісім ДСҰ құрылуымен 1995 жылғы 1 қаңтарда күшіне енді. Ол өнімнің нормативтік құжаттар мен стандарттардың – қауіпсіздік, сапа, денсаулық және т.б. талаптарына, сондай-ақ өнімнің осындай талаптарға сәйкестігін бағалау рәсімдеріне (тестілеу, инспекция, аккредиттеу және т. б.) сәйкестігін қамтамасыз етуге бағытталған, олар негізсіз кемсітушілік болып табылмайды және сауда үшін қажетсіз кедергілер тудырмайды. Келісімде транспаренттіліктің маңыздылығы да атап көрсетіледі және ДСҰ-ның барлық мүшелерінде реттеуді үйлестіру үшін негіз ретінде халықаралық стандарттарды пайдалану барынша көтермеленеді.

Нұсқаулықта СТК келісімінің негізгі принциптері көрсетілген және олардың осы Келісімге байланысты туындаған соңғы дауларда қалай шешілгені талқыланады. Жарияланымда ТБТ жөніндегі келісімнің іргетасы болып табылатын транспаренттілікке қойылатын талаптар қарастырылады және ДСҰ-ның СТК жөніндегі комитетінің өкілеттіктері, рөлі мен жұмысы сипатталады.

Басшылық СТК жөніндегі келісімнің толық мәтінін, сондай-ақ ДСҰ-ның СТК жөніндегі комитеті 1995 жылы құрылған сәттен бастап қабылдаған барлық шешімдер мен ұсынымдардың жинағын қамтиды.

Басылымды келесі сілтеме бойынша жүктеуге болады: https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/tbt3rd_e.htm.

Мүшелер ТРИПС келісімі шеңберіндегі міндеттемелерден бас тартуды талқылап, пандемия жағдайындағы зияткерлік меншіктің рөлі туралы пікір алмасты

2021 жылғы 23 ақпанда зияткерлік меншік құқықтарының сауда аспектілері жөніндегі кеңестің (ЗМҚСА жөніндегі кеңес) ресми отырысында ДСҰ мүшелері COVID-19-ға жауап ретінде ЗМҚСА келісімі бойынша кейбір міндеттемелерден уақытша бас тарту туралы ұсынысты талқылауды жалғастырды. Мүшелер бір шешімге келе алмаса да, жүргізілген пікірталастар пандемия кезіндегі зияткерлік меншіктің рөлі туралы жалпы түсініктерді анықтады. Сондай-ақ, делегациялар барлығына жоғары сапалы және арзан вакциналар мен дәрі-дәрмектерге уақтылы және қауіпсіз қол жетімділікті қамтамасыз етудің жалпы мақсатына назар аударды.

Мүшелер Үндістан мен Оңтүстік Африканың (IP/C/W/669) COVID-19 алдын-алу, ұстап тұру және емдеуді қамтамасыз ету мақсатында ЗМҚСА келісімінің кейбір ережелерінен бас тарту туралы ұсынысын қарастыруды жалғастырды, ол  2020 жылдың  2 қазанында таратылды. Содан бері оның авторлары Кения, Эсватини, Мозамбик, Пәкістан, Боливия, Венесуэла, Моңғолия, Зимбабве, Египет, Африка тобы және аз дамыған елдер тобы болды.

Мүшелер ұсынған бас тарту ЗМҚСА келісімінің төрт бөлімі бойынша міндеттемелерді қамтиды: авторлық және сабақтас құқықтар бойынша 1-бөлім, өнеркәсіптік үлгілер бойынша 4-бөлім, патенттер бойынша 5-бөлім және ашылмаған ақпаратты қорғау бойынша 7-бөлім. Ол белгілі бір жылдарға созылады, оны Бас Кеңес келіседі және вакцинация бүкіл әлемде кең таралғанға дейін және әлем халқының көпшілігі қажетті иммунитетке ие болғанға дейін. Мүшелер бас тартудың қолданылуын ол тоқтатылғанға дейін жыл сайын қайта қарайтын болады.

ЗМҚСА жөніндегі Кеңестің алдыңғы отырыстарынан кейін делегациялар IP/C/W/670, IP/C/W/671, IP/C/W/672, IP/C/W/ 73 және IP/C/W/674 құжаттарында танысуға болатын пікір алмасты, сұрақтар қойды, түсіндірмелер сұрады және осы ұсыныс бойынша жауаптар, түсіндірмелер мен ақпарат берді. Алайда, олар мәтіндік ұсыныстарға негізделген келіссөздерге көшудің орындылығы туралы консенсусқа қол жеткізе алмады. Мүшелер бұл мәселе бойынша делегациялар арасында одан әрі пікір алмасу қажеттілігін атап өтті, өйткені олар болашақ талқылауларға негіз бола алады және үкіметтерге кейінгі пандемияға дайындалуға көмектеседі.

Келесі қадамдар

Оңтүстік Африка мен Үндістанның зияткерлік меншік құқығынан бас тарту туралы ұсынысы 10 жылдың 11-2021 наурызына жоспарланған ЗМҚСА Кеңесінің келесі ресми отырысының күн тәртібіне енгізіледі. Төраға делегацияларға осы мәселені кеңестің қарауын қалай ұйымдастыру керектігі туралы ойлануды ұсынды.


Пікір қалдыру