23 қыркүйекте жарияланған мәліметтерге сәйкес, COVID-19 коронавирусымен күресу шаралары бүкіл әлемдегі экономикаға әсер еткендіктен, 2020 жылдың екінші тоқсанында әлемдік тауар саудасының көлемі өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 14,3% – ға төмендеді. Сауданың бұл төмендеуі 2008 жылдың үшінші тоқсаны мен 2009 жылдың бірінші тоқсаны арасында болған қаржылық дағдарыс кезінде тіркелген 10,2% – ға қарағанда күрт төмендеді.
Соңғы мәліметтер бойынша, ең күрт төмендеу Еуропада (-21%) және Солтүстік Америкада (-20%) тіркелді, ал Азия салыстырмалы түрде аз (-7%) зардап шекті.
Екінші тоқсанда тауарлар саудасының номиналды долларлық құны да жыл сайын 21% – ға төмендеді. Салыстыру үшін, қаржы дағдарысы кезінде тауар саудасының төмендеуі тереңірек болды-2009 жылдың екінші тоқсанында ол 33% – ға төмендеді
Ай сайынғы көрсеткіштер
Ай сайынғы көрсеткіштерге сәйкес, тауарлардың әлемдік саудасы сәуір айында 23% – ға, мамырда 26% – ға және маусымда 10% – ға дейін төмендеді, өйткені Еуропа елдері оқшаулау шараларын жеңілдете бастады, ал кейбір Азия елдерінде қалыпты қалпына келтіру байқалды. Шілдеде тауарлар саудасы 9% – ға әлсіреді. Ай сайынғы бағалау әлемдік тауар саудасының 92% – ын құрайтын 72 елдің деректеріне негізделген.
Әлемдік қызметтер саудасындағы құлдырау айқын болды. Осылайша, әлемдік қызметтер саудасының үштен екісінен астамын білдіретін 38 елдің алдын ала статистикасына сәйкес сәуір мен мамырда қысқару 29% – ды, маусымда-24% – ды және шілдеде 22% – ды құрады. Шілде айында Солтүстік Америка елдерінен қызметтердің экспорты 30% – ға төмендеді, ал Азияда Қытайдан қызметтер экспортының төмендеуі тоқтатылды, бұл аймақтар бойынша пандемияның шашыранды траекториясын көрсетеді.
Малайзия еденге және қабырғаға арналған керамикалық плиткаларға қатысты арнайы қорғаныс тергеуін бастайды
2020 жылғы 23 қыркүйекте Малайзия ДСҰ-ның арнайы қорғаныс шаралары жөніндегі Комитетіне 2020 жылғы 13 қыркүйектен бастап еденге және қабырғаға арналған керамикалық плиткаларға қатысты арнайы қорғаныс тергеуін бастау туралы хабарлады.
Зерттелетін өнім-тауарларды сипаттау мен кодтаудың үйлестірілген жүйесіне, сондай-ақ АСЕАН Үйлестірілген тарифтік номенклатурасына сәйкес жіктелген керамикалық едендік және қабырға плиткалары: 6907.21.21 00, 6907.21.23 00, 6907.21.91 00, 6907.21.93 00, 6907.22.11 00, 6907.22.13 00, 6907.22.91 00, 6907.22.93 00, 6907.23.11 00, 6907.23.13 00, 6907.23.91 00 және 6907.23.93 00.
Тергеуді бастау туралы хабарлама Малайзияның Федералды үкіметтік жаршысында P. U.(B) 462/2020 («Бастамашылық туралы хабарлама») нөмірімен 2020 жылдың 11 қыркүйегінде жарияланды.
Тергеу Малайзияның отандық өнеркәсібі атынан жұмыс істейтін Malaysian Ceramic Industry Group Малайзияның арнайы қорғаныс тергеуін бастау туралы өтініші негізінде басталды.
Өтініште ұсынылған ақпаратты алдын-ала бағалау негізінде 2017-2019 жылдар ішінде еденге және қабырғаға арналған керамикалық плиткалардың импортының абсолютті түрде және ұқсас өнімдердің ішкі өндірісіне қатысты өсуі байқалды.
Еденге және қабырғаға арналған керамикалық плиткалардың импортының мұндай ұлғаюы ұқсас өнімдер шығаратын отандық өнеркәсіпке айтарлықтай зиян келтірді, бұл олардың нарықтағы үлесінің, сатылымының, кірістілігінің, өндіріс көлемінің, өнімділік деңгейінің төмендеуінен, сондай-ақ жұмыспен қамту мен жалақының төмендеуінен көрінеді.
Таиланд алюминий фольгаға қатысты арнайы қорғаныс тергеуін бастайды
2020 жылғы 24 қыркүйекте Таиланд ДСҰ-ның арнайы қорғаныс шаралары жөніндегі Комитетіне 2020 жылғы 18 қыркүйекте алюминий фольгаға қатысты арнайы қорғаныс тергеуін бастағаны туралы хабарлады.
Қалыңдығы 0,2 мм аспайтын төсемсіз алюминий фольга Таиландтың Кедендік тарифтер кодексіне сәйкес, 7607.11.00.000 және 7607.19.00.090 кіші позицияларымен жіктеледі.
Арнайы қорғау тергеуін жүргізу туралы қолдаухат, импортты ұлғайтуға қатысты арнайы қорғау шаралары туралы Заңның 13-бөліміне сәйкес, B. E. 2550 (2007 ж.) отандық өнеркәсіппен берілді (Varopakorn Public Co., Ltd. және Nikkei Siam Aluminium Limited). Өтінішті қарағаннан кейін, Таиландтың арнайы қорғаныс шаралары жөніндегі Комитеті алюминий фольгасын импорттауға қатысты тергеуді 2020 жылдың 13 тамызында бастайтынын хабарлады.
Тергеудің басталуы туралы хабарлама Royal Gazette-де 18 қыркүйекте B. E. 2563 (2020) жарияланды.
Өтініш беруші осы өнім импортының күрт артуының жеткілікті дәлелдерін ұсынып, оның көлемі абсолюттік мәнде 2017 жылғы 77 903 тоннадан 2018 жылы 94 735 тоннаға дейін ұлғайғанын көрсетті. Сонымен бірге, көлем 2019 жылдың алғашқы үш тоқсанында 82 092 тоннаға дейін өсті.
Сонымен бірге, елдегі және саладағы жағдайға әсер ететін барлық факторларды, әсіресе импорттың нарықтық үлесінің артуын, ішкі нарықтағы сатудың өзгеруін, өндірісті, өнімділікті, өндірістік қуаттардың жүктемесін, рентабельділікті және жұмыспен қамтуды алдын ала бағалау негізінде тиісті өнім импортының ұлғаюы елеулі залал келтіретіні немесе нарық үлесінің, сату көлемінің, өндірістік қуаттардың өнімділігі мен пайдаланылуының төмендеуі түрінде отандық салаға елеулі залал келтіретіні анықталды.
«2020 жылғы ауыл шаруашылығы өнімдері нарықтарының жай-күйі» баяндамасын таныстыру
ДСҰ Бас директорының орынбасары Алан Вульфтың пікірлері:
1) Ауылшаруашылық саудасы мен жаһандық ауылшаруашылық қосылған құн тізбегінің болашағы қандай?
А. Вульф мырза БҰҰ-ның Азық-түлік және ауыл шаруашылығы ұйымын (ФАО) «2020 жылғы ауыл шаруашылығы өнімдері нарықтарының жай-күйі» баяндамасының соңғы басылымымен құттықтайды.
Баяндама ауыл шаруашылығының болашағы үшін аграрлық азық-түлік тауарларының халықаралық саудасының маңыздылығын айғақтайды. ДСҰ-ның ауыл шаруашылығы жөніндегі Келісімі күшіне енген сәттен бастап, атап айтқанда 1995 жылғы 1 қаңтардан бастап аграрлық азық-түлік тауарларының халықаралық саудасы екі есе өсті және бүгінгі күні жылына 1,5 триллион долларды құрайды.
Сауда табиғи және аграрлық азық-түлік ресурстарын оңтайлы бөлуге және сол арқылы аштықты азайтуға мүмкіндік береді. Біріккен Ұлттар Ұйымының Даму Бағдарламасының (БҰҰДБ) мәліметтері бойынша, аграрлық азық-түлік тауарларының халықаралық саудасы болмаған жағдайда, ол азық-түлікпен өзін-өзі қамтамасыз етуге тырысса, Египет сияқты елге үш Ніл өзені қажет болар еді.
Бұл аграрлық азық-түлік тауарларының халықаралық саудасын ОДМ[1]-ға қол жеткізу және 2030 жылға дейінгі кезеңге арналған Күн тәртібінің негізгі қағидаттарын іске асыру үшін өмірлік маңызды етеді. Бүгінгі таңда бүкіл әлемдік агроазық-түлік экспортының үштен бір бөлігі қосылған құнның жаһандық тізбегі (ҚҚЖТ) шеңберінде жүзеге асырылуда. Бүгінгі таңда шикізат ұлттық шекарадан кемінде екі рет өтеді, өйткені олар азық-түлік өнімдерін өңдеу және өндіру үшін экспортталады және олардың негізгілері шыққан жерлеріне қайтарылады
Осы фактілерді ескере отырып, А.Вульф мырза сауданы дамыту саласындағы келесі негізгі басымдықтарды қарастыруды ұсынады.
Біріншіден, нарықтардың ашықтығын қамтамасыз ету. COVID-19 пандемиясының ортасында 2008 жылғы азық-түлік бағасының дағдарысының қайталануы туралы үлкен алаңдаушылық туындады. Ауыл шаруашылығы министрлері мен G20 Сауда министрлері саудада қандай да бір шектеулерді қолданбауға шақырды, осыған байланысты енгізілген шектеулердің айтарлықтай саны алынып тасталды.
Қазіргі уақытта, ДСҰ-да транспаренттілікті қалыптастыруға бағытталған азық-түлік экспортына шектеулер және импорттаушы елдерді осы шаралар туралы алдын ала хабардар ету туралы келіссөздер жүргізілуде. Бұл мәселе ФАО-ның «2020 жылғы ауыл шаруашылығы өнімдері нарықтарының жай-күйі» баяндамасында да қамтылған.
Екіншіден, ДСҰ шеңберінде ауыл шаруашылығы сауда саясатын реформалаудың, атап айтқанда, ауыл шаруашылығы тарифтерінің орташа деңгейін төмендетуге, ауыл шаруашылығындағы субсидияны қысқартуға және әділ экспорттық бәсекелестік құруға қатысты ұзақ әрі күрделі процесін жалғастыру қажет.
Үшіншіден, аграрлық азық-түлік тауарларының саудасы басқа тауарлар мен қызметтер саудасынсыз жүзеге асырылмайтынын мойындау керек. ДСҰ ережелерінің жиынтығы біртұтас тұтастық ретінде қарастырылуы керек.
Мысалы, егер ауыл шаруашылығында сауданы ырықтандыру жүргізілсе, бірақ тыңайтқыштармен сауда жасау қиын болса, онда ауыл шаруашылығы сөзсіз зардап шегеді. Тракторларға, соқаларға және басқа да өнеркәсіптік өнімдерге, соның ішінде дрондар мен ауыл шаруашылығын дамыту үшін өте маңызды қашықтан басқарылатын күрделі жабдықтарға қатысты.
Қызмет көрсету саудасы да маңызды рөл атқарады. Фермерлерге ауа-райын болжау қызметтері, тауар биржалары, банктік және сақтандыру қызметтері және басқалары қажет.
Сондықтан ауыл шаруашылығын және жаһандық құн тізбегін дамыту мақсатында барлық экономикалық салалар арасында ашық саудаға ұмтылу қажет.
2) Фермерлердің кірістерін арттыруда және фермерлердің дамуын қамтамасыз етуде сауда саясатының рөлі қандай?
Фермерлік шаруашылық — бұл кәсіпкерлік қызмет, ал фермерлер — кәсіпкерлер болғандықтан, ауыл шаруашылығында бизнесті дамыту келесілерді қажет етеді:
– саяси тұрақтылық,
– саяси болжамдылық,
– саяси транспаренттілік,
– ойыншылардың тең деңгейі (әділ бәсекелестік).
Фермерлерге қолдау көрсету үшін ДСҰ-ның сауда саясатын реформалауды жалғастыру қажет.
Осы уақытқа дейін ауыл шаруашылығы субсидиялары туралы мәселе қаралатын бірде-бір өңірлік немесе екіжақты сауда келісімі болған жоқ. Тар бағытталған келісімдер нарықтарға қол жетімділіктің бірінші кезектегі қажеттіліктеріне назар аударады және фермерлердің дамуына кедергі келтіретін саудадағы терең тамырланған сәйкессіздіктерді жою мәселелерін шешпейді. Сонымен қатар, мысалы, ішкі қолдау сияқты күрделі мәселелерді аймақтық және екі жақты деңгейде шешу орынды емес. Мұндай шешімдер көп жақты қатысуды талап етеді.
Сауда саясатын табысты іске асыру мақсатында ішкі саясат реформасы, сондай-ақ донорлар тарапынан қолдау қажет. «2020 жылғы ауыл шаруашылығы өнімдері нарықтарының жай-күйі» баяндамасы дамушы елдердегі фермерлерге халықаралық саудадан толық пайда алуға мүмкіндік бермейтін «тиісті емес сауда инфрақұрылымының» рөлін қарастырады. Шағын фермерлердің коммерцияландыру деңгейі төмен. Мысалы, сақтандыру және несиелеу нарықтары дұрыс жұмыс істемейді немесе жоқ, бұл азық-түлік қауіпсіздігіне айтарлықтай қауіп төндіреді.
ДСҰ-ның саудаға көмек көрсету жөніндегі бастамасы дамушы елдер мен донорлардың үкіметтерін сауданың даму процесінде алатын рөлін мойындауға шақырады. Осындай бастамалардың көмегімен дамушы елдерге сауда инфрақұрылымына қатысты бар сын-тегеуріндерді шешуде көмек көрсету қажет.
2006 – 2017 жылдар кезеңінде дамушы және аз дамыған елдерге саудада көмек көрсету жөніндегі бастама шеңберінде 410 млрд. АҚШ доллары 178 000-нан астам жобаны қаржыландыруға бөлінді. Кеңейтілген интеграцияланған платформа (Enhanced Integrated Framework – EIF) және Стандарттарды әзірлеу және сауданы жылжыту қоры (Standards and Trade Development Facility – STDF) сияқты басқа да көмек құралдары сауда инфрақұрылымына қатысты қоңырауларды шешуге ықпал етеді.
Дүниежүзілік ауыл шаруашылығы ДСҰ аясында жасалған келісімдердің арқасында жақсарды. Қазіргі уақытта ДСҰ мүшелері фермерлердің әл-ауқатын жақсарту және әлемдегі халықтың әл-ауқатын жақсарту жөніндегі қызметке қатысуды жалғастыруы өте маңызды.
ДСҰ мүшелері балық аулауға арналған субсидиялар бойынша келіссөздердің жаңа кезеңін бастады
14-18 қыркүйекте ДСҰ мүшелері ДСҰ-ның ережелер бойынша келіссөздер тобының отырыстары кезінде балық аулауға зиянды субсидияларды шектеу туралы келісім бойынша өз жұмыстарының жаңа кезеңін бастады. Бірнеше мүшелер мәтіннің нақты ережелеріне баса назар аудару керектігін, әсіресе пайдалы екенін атап өтті, өйткені ол ымыраға келу туралы ұсыныстар жасауға, сондай-ақ мүшелердің ұстанымына үлкен түсінік беруге көмектесті.
Іс-шараларға делегациялар басшыларының кездесулері, келіссөздер тобындағы техникалық талқылаулар және қатысушылар мен Келіссөздер тобының төрағасы Колумбия Елшісі Сантьяго Уиллс арасындағы бейресми консультациялар кірді. Талқылаулар төраға ДСҰ мүшелеріне маусым айында ұсынған құжаттың жиынтық жобасына негізделді және олар оны мәтінмен жұмыс істеудің бастапқы нүктесі ретінде пайдалануға келісті. ДСҰ мүшелері артық қуаттылық пен артық аулануға ықпал ететін субсидиялар, қашықтағы су кәсіпшілігіне субсидиялар, дамушы және аз дамыған елдер үшін ерекше және сараланған режим және ашықтық туралы ережелер туралы тұжырымдамалар жобасын қарады.
Келіссөздер тобының кездесулерінің соңында қатысушылар аптаның нәтижелі болғанын және әртүрлі позициялар туралы толық түсінік беруге көмектескенін атап өтті. Келіссөздердің аяқталу мерзіміне келетін болсақ, егер кейбір мүшелер 2020 жылы келіссөздерді аяқтаудың маңыздылығын атап өткен болса, бұрын келісілгендей, кейбіреулері COVID-19 дағдарысының қиындықтарын ескере отырып, осы мерзімге сәйкес келу мүмкіндігіне күмән келтірді. Төраға мүшелердің ешқайсысы барынша үлкен прогреске қол жеткізу мақсатында жұмысты жалғастыруға қарсылық білдірмейтінін және ол 5-9 қазанға жоспарланған келесі кездесулер басталғанға дейінгі кезеңде олармен консультацияларды жалғастыратынын атап өтті.
14.6-міндетке сәйкес, БҰҰ-ның Орнықты даму мақсаттары, ДСҰ-ның 11-ші Министрлік конференциясы шеңберінде Министрлер 2020 жылы заңсыз, хабарланбайтын және реттелмейтін балық аулауға субсидияларды болдырмайтын және дамушы және аз дамыған елдер үшін ерекше және сараланған режиммен артық қуаттар мен артық ауланудың туындауына ықпал ететін балық субсидияларының белгілі бір нысандарына тыйым салатын қағидалар туралы Келісім жасасуға уағдаласты.
ДСҰ мүшелері саудадағы техникалық кедергілер бойынша жұмысты жандандырады
Таяу айларда ДСҰ мүшелері стандарттар мен регламенттердің саудадағы артық кедергілер ретінде әрекет етпеуін қамтамасыз ету бойынша өз жұмыстарын жандандырады. Саудадағы техникалық кедергілер жөніндегі комитеттегі талқылаулар барысында мүшелер сауда кедергілерін азайту мақсатында үкіметтердің өнімді қалай сынақтан өткізу және сертификаттау керектігі туралы нұсқаулық әзірлеумен айналысатын болады.
Қазан айында мүшелер СТК Комитетінің 2022-2024 жылдарға арналған жаңа жұмыс жоспарын құруға кіріседі. «Үш жылдық шолу процесі» шеңберінде мүшелер СТК бойынша Келісімнің орындалуын талқылайды және Комитет жұмысының жаңа салалары туралы пікір алмасады.
Сондай-ақ, қазан айында мүшелер экспортталатын тауарларды таңбалауға және дамушы елдерге көрсетілетін техникалық көмекке қойылатын талаптарды талқылауды бастайды. Бұдан басқа, олар стандарттар мен техникалық регламенттерді әзірлеу кезінде гендерлік перспективаның маңыздылығы туралы семинар өткізеді. Желтоқсан айында СТК бойынша Комитетте мүшелер COVID-19 пандемиясына жауап ретінде сауданы жеңілдету үшін үкіметтер қабылдаған шараларды қарастырады.
Нақты сауда проблемалары (НСП) 28-29 қазанда СТК бойынша Комитеттің отырысында талқыланады, бұл мүшелерге өздерінің экспорттық компаниялары тап болатын стандарттарға байланысты кез келген сауда кедергілеріне алаңдаушылық білдіруге мүмкіндік береді.
Жыл соңына дейін СТК келесі отырыстары өтеді:
24 қыркүйек – бейресми дайындық отырыстары;
27 қазан – стандарттарды әзірлеудегі таңбалау, техникалық көмек және гендерлік рөл мәселелері жөніндегі бейресми отырыстар;
28-29 қазан-негізінен НСП бойынша ресми отырыстар;
8 желтоқсан – COVID-19 сәйкестігін бағалау және ден қою шаралары жөніндегі бейресми отырыстар.
Сауда және гендер мәселелерін талқылауды тереңдету үшін ДСҰ-ның жаңа жұмыс тобы құрылды
2020 жылғы 23 қыркүйекте ДСҰ мүшелері сауда және гендер мәселелері жөніндегі бейресми жұмыс тобын құруға келісті, бұл 2017 жылы басталған әйелдердің саудаға қатысуын кеңейту жөніндегі бастаманың келесі кезеңіне көшуді білдіреді. ДСҰ-ның жаңа жұмыс тобын құру бойынша онлайн-кездесу Исландия мен Ботсвананың бастамасы бойынша өткізілді.
Исландия елшісі Харальд Аспелунд, Халықаралық гендерлік чемпиондар (ХГЧ) саудасына әсер ету жөніндегі топтың тең төрағасы, ДСҰ-ның бейресми жұмыс тобын құру туралы ұсыныс жасады. Оның айтуынша, бұл ұсыныс ДСҰ мүшелерімен консультациялар нәтижесінде пайда болды, олар сауда саласындағы әйелдердің құқықтары мен мүмкіндіктерін кеңейту туралы Буэнос-Айрес Декларациясында қабылданған міндеттемелерді орындауға қолдау білдірді. Декларация әйелдердің саудаға қатысуына кедергілерді жою туралы бастама болды және 2017 жылы 11-ші Министрлік конференциясында ДСҰ-ның 118 мүшесі мен бақылаушылары қолдады. Қазіргі уақытта бұл Декларацияға ДСҰ-ның 127 мүшесі қол қойды.
Бейресми жұмыс тобының мақсаты әйелдердің саудаға қатысуын кеңейту бойынша мүшелер арасында озық тәжірибемен алмасу, халықаралық сауда контексінде «гендерлік линза» деген не және оны ДСҰ жұмысында қалай пайдалы қолдануға болатынын қарау және түсіндіру, ДСҰ Хатшылығы жүргізген гендерлік мәселелер бойынша талдау жұмысын талдау және талқылау, сондай-ақ ДСҰ-ның «Сауда мүддесіне көмек» Жұмыс бағдарламасын орындауды қалай қолдау керек екенін зерделеу болып табылады. Жұмыс тобы бірінші отырысты ағымдағы жылдың соңында өткізуді және ДСҰ-ның 12-ші Министрлік конференциясы қарсаңында талқыланатын іс-шаралар мен тақырыптар кестесін белгілеуді жоспарлап отыр.
«Сауда саласындағы әйелдердің құқықтары мен мүмкіндіктерін кеңейту туралы Буэнос-Айрес декларациясы ДСҰ – ның сауданың инклюзивтілігін арттыру жөніндегі жұмысының өмірлік маңызды бөлігіне айналды», – деп атап өтті ДСҰ Бас директорының орынбасары Йонов Фредерик Ага.
Ботсвана елшісі Аталия Молокомме, сондай-ақ ХГЧ саудасына әсер ету жөніндегі Топтың тең төрағасы, мүшелердің кездесуде сөйлеген сөздерін түйіндеп, оның бейресми жұмыс тобын құру жөніндегі бастамаға қатты қолдау тапқанын, сондай-ақ одан әрі нақты іс-шаралар мен мерзімдерді айқындау қажеттігін атап өтті.
Халықаралық сауда орталығының Атқарушы директорының міндетін уақытша атқарушы және ХГЧ саудасына әсер ету Тобының тең төрағасы Дороти Тембо топ мүшелерін кеңейту бойынша жұмысты жалғастыру қажет екенін атап өтті.
Сауда және гендер: Бас директордың орынбасары Йонов Фредерик Аганың сөйлеген сөзі
2020 жылғы 23 қыркүйекте сауда және гендер мәселелері жөніндегі бейресми жұмыс тобын құру жөніндегі виртуалды кездесуде ДСҰ Бас директорының орынбасары Йонов Фредерика Ага сөз сөйледі.
Өз сөзінде ол сауда және гендер мәселелері бойынша жұмыстың маңыздылығын атап өтті. Әйелдердің құқықтары мен мүмкіндіктерін кеңейту неғұрлым экономикалық өркендеген және әлеуметтік инклюзивті экономика құрудың негізінде жатыр. Буэнос-Айрес Декларациясы ДСҰ-ның сауданың инклюзивтілігін арттыру жөніндегі жұмысының маңызды бөлігіне айналды.
Декларация сауданың әйелдердің мүмкіндіктерін кеңейтудегі рөлі туралы хабардарлықты арттырды.
Сондай-ақ, ол ДСҰ Хатшылығының ДСҰ мүшелерінің озық тәжірибелерін жинақтайтын есебі аяқталғанын және жақын арада жарияланатынын атап өтті. Бұл есеп сауда саясатындағы, елдердің бағдарламалары мен бастамаларындағы гендерлік аспектілерді ескеру үшін пайдалы нұсқаулық болады.
ДСҰ мүшелері гендерлік аспектілерге қатысты сауда саясатымен бөлісу үшін сауда саясатын шолу процесін жиі қолданады. Сонымен қатар, әйелдердің экономикалық мүмкіндіктерін кеңейту сауда мен даму үшін көмек көрсету стратегиясының өсіп келе жатқан бөлігі болып табылады.
ДСҰ Хатшылығында сауда және гендер мәселелері жөніндегі арнайы үйлестіруші лауазымы енгізілді.
Гендерлік мәселелер және сауда бойынша оқу модулі әзірленді, ол мемлекеттік қызметшілерге арналған Халықаралық оқыту орталығының бағдарламасына біріктірілген. Бұл модуль 2019 жылдан бастап оқу іс-шараларында қолданылады және осы бағыт бойынша жаңа зерттеулерді біріктіру мақсатында пысықталатын болады.
2018 жылдан бастап ДСҰ Хатшылығы жыл сайын ДСҰ-дағы гендерлік тепе-теңдік бойынша деректер мен статистиканы жинайды.
Сондай-ақ, қолда бар деректер COVID -19 пандемиясына байланысты сауда проблемалары әйелдерге пропорционалды емес әсер ететіндігін көрсетеді. Бұл, әдетте, әйелдер саяхат және туризм сияқты қызмет көрсету саласында, сондай-ақ сұраныс күрт төмендеген аяқ киім, киім және телекоммуникация салаларында көбірек ұсынылатындығына байланысты.
Ашық және болжамды сауда жүйесі пандемиядан кейін экономиканы сенімді және жан-жақты қалпына келтіруде маңызды рөл атқарады.
[1] Орнықты даму саласындағы мақсаттар – бұл-кедейлікті жою, планетамызды қорғауды қамтамасыз ету, өмір сүру сапасын арттыру және бүкіл әлемдегі барлық адамдар үшін перспективаларды жақсарту жөніндегі іс-қимылдарға жалпыға бірдей шақыру. Бұл 17 Мақсатты БҰҰ — ға мүше барлық мемлекеттер 2015 жылы 2030 жылға дейінгі Тұрақты даму саласындағы күн тәртібі аясында қабылдады, онда оларға қол жеткізудің 15 жылдық жоспары жасалды.