Дайджест мазмұны
- Кэтрин С. Тай АҚШ Сауда өкілдігінің елшісі ретінде ант берді
- АҚШ ДСҰ-ның Венесуэлаға қарсы санкцияларға қатысты кездесуін бұзуда
- ДСҰ мүшелері Еуропалық Одақ пен Сингапур, Перу және Австралия арасындағы сауда келісімдерін қарастыруда
- Еуропалық жасыл мәміле: Комиссия органикалық өндірісті ұлғайту жөніндегі іс-шаралар жоспарын ұсынды
- ДСҰ мүшелері балық аулауды субсидиялау мәселесі бойынша наурыз кездесулерін өткізді
- АҚШ Аралық топтың АҚШ-тың корей тауарларына баж салығы туралы баяндамасына шағым түсірді
- Алты елге қатысты салық салу жөніндегі халықаралық келіссөздер шеңберінде шаралар қабылдануы мүмкін
Кэтрин С. Тай АҚШ Сауда өкілдігінің елшісі ретінде ант берді
18 наурызда вице-президент Камала Харриске Кэтрин С. Тай ант берді және ол АҚШ-тың 19-шы сауда өкілі (USTR) болды. Елші Тай – азиялық алғашқы американдық және осы рөлге үміткер алғашқы түсі басқа әйел. Бұрын Тай 2007 жылдан 2014 жылға дейін USTR-де жұмыс істеді және осы уақытқа дейін Қытайдың сауда құқығын пайдалану жөніндегі бас кеңесшісі қызметін атқарды.
АҚШ ДСҰ-ның Венесуэлаға қарсы санкцияларға қатысты кездесуін бұзуда
АҚШ Венесуэланың Трамп дәуірінің президент Николас Мадуро үкіметіне қарсы санкцияларын тергеу туралы өтінішін қабылдамағаннан кейін ДСҰ дауларды шешу жөніндегі органының отырысын тоқтатты.
Жұма күнгі жабық отырыста ресми тұлға жариялаған жоғары деңгейдегі ерекше қадам ДСҰ-дағы дауларды шешу процесінің күрделену қаупін тудырады және Байден әкімшілігінің Дональд Трамптың Женевада орналасқан сауда органындағы қатаң тактикасын қалай жалғастыратынының тағы бір мысалы болып табылады.
АҚШ «ДСҰ мүшесі ретінде өз құқығын аралық топтың бұл заңсыз сұрауына қарсы тұру үшін пайдаланды, өйткені Мадуро режимінің өкілдері Венесуэла халқының атынан сөйлемейді», – делінген АҚШ-тың Женевадағы миссиясының мәлімдемесінде. «АҚШ Мадуроның Венесуэладағы адам құқықтары мен демократияны қалпына келтіруге бағытталған АҚШ санкцияларына қарсы ДСҰ-ны қолдану әрекеттерін қабылдамайды».
Венесуэла Вашингтонның ДСҰ-ға Венесуэланың дау туралы өтінішін күн тәртібінен алып тастау туралы талабын қабылдамағаннан кейін кездесу мерзімінен бұрын аяқталды. Қалыптасқан жағдай ДСҰ АҚШ немесе Венесуэла берілмейінше дауларды реттеу бойынша қандай да бір тұрақты кездесулер өткізе алмайтындығын білдіреді.
Бұл ДСҰ-ның жаңа Бас директоры Нгози Оконджо-Ивеал үшін алғашқы сынақ болады, ол кандидат ретінде ДСҰ мүшелері арасында қалыптасқан терең сенімсіздікті еңсеру дағдыларының болуын атап өтті.
Санкциялар 2018 ж.
Сауда дауы 2018 жылы Венесуэла үкіметі үшін Трамп шығарған АҚШ-тың қаржы нарықтарына кіруге тыйым салған бірқатар қаулылар мен жарлықтарға және венесуэлалық қарызды сатып алуға байланысты кез-келген мәмілелерге негізделген.
Венесуэланың сот ісінде АҚШ «Венесуэланы экономикалық тұрғыдан оқшаулауға» тырысады және тарифтер мен сауданың Бас келісіміне және қызметтер саудасының Бас келісіміне сәйкес оның құқықтарын бұзады деп мәлімдеді.
Трамп әкімшілігі бұған дейін 2019 жылы Венесуэланың ДСҰ-дағы дауды тергеу туралы өтінішіне қарсы шығып, ДСҰ мүшелерінің 1999 жылдан бері болмаған дауларды шешу кездесулерінің күн тәртібін бекітуіне тыйым салған болатын.
Президент Джо Байден бұрынғыға қарағанда көп жақты ынтымақтастыққа көп көңіл бөлгенімен, бұл қадам оның Әкімшілігінің Трамп дәуірінің белгілі бір стратегияларын қолдауға дайын екендігін көрсетеді, бұл сыншылардың пікірінше, халықаралық сауда жүйесіне нұқсан келтіруі мүмкін.
22 наурызда өңірлік сауда келісімдері жөніндегі комитеттің (ӨСК) отырысында ДСҰ мүшелері Еуропалық Одақ (ЕО) пен Сингапур арасындағы еркін сауда туралы келісімді және Перу мен Австралия арасындағы еркін сауда туралы келісімді қарады. Сондай-ақ, Комитетке Ұлыбритания Еуропалық одақтан шыққаннан кейін ӨСК туралы хабарламалар санының едәуір артқаны туралы хабарланды.
ЕО мен Сингапур арасындағы еркін сауда туралы Келісім 2019 жылғы 21 қарашада күшіне енді. Келісімге сәйкес, ЕО2025жылға қарай Сингапурдан импортқа тарифтік позициялардың 99%-дан астамын алып тастайды, ал Сингапурдан ЕО импорты Келісім күшіне енгеннен кейін толығымен бажсыз болды. Бұдан басқа, Келісімнің екі тарапы ДСҰ-ның Қызметтер саудасы жөніндегі Бас келісімі (ГАТС) бойынша міндеттемелерімен салыстырғанда қызметтер көрсету саудасы мен инвестициялар үшін нарықтарға қолжетімділікті жақсартуға келісті.
Кездесуде Сингапур бұл келісім COVID -19 дағдарысының екіжақты саудаға әсерін азайтуға көмектесті деп мәлімдеді. ЕО мен Сингапур арасындағы тауарлардың екіжақты саудасы 2020 жылы 90 миллиард Сингапур долларын немесе Сингапурдың жалпы тауар айналымының 10%-ын құрады. ЕО бұл Келісім екі елдің экономикалары арасындағы тығыз қарым-қатынас жолындағы қадам екенін айтты. ЕО сонымен қатар Келісім пошта қызметтері, телекоммуникация, теңіз көлігі және компьютерлік қызметтер үшін нарықтарға қосымша қол жетімділікті қамтамасыз ететінін атап өтіп, Сингапур ЕО-ның қызмет көрсету саласындағы 5-ші сауда серіктесі және ЕО-ның тікелей инвестицияларының 6-шы ірі алушысы екенін атап өтті.
ДСҰ мүшелері 2020 жылдың 11 ақпанында күшіне енген Перу мен Австралия арасындағы еркін сауда туралы келісімді қарастырды. Келісімге сәйкес тарифтерді алып тастау 2023 жылы Австралияда және 2029 жылы Перуде аяқталады. Толық іске асырылғаннан кейін Австралия мен Перу сәйкесінше 12 және 48 тарифтік позициялар бойынша баж салығын сақтайды. Қызметтер саудасы да ырықтандырылды, санитариялық және фитосанитариялық (СФС) шаралар, саудадағы техникалық кедергілер (ТБТ), бәсекелестік, қоршаған орта және жұмыс күші туралы ережелер бар.
Перу жан-жақты және заманауи Келісімді жүзеге асыру екіжақты сауданың айтарлықтай өсуіне және COVID-19 пандемиясынан кейін экономиканың қалпына келуіне ықпал етеді деп мәлімдеді. Келісім Америка мен Азия арасындағы құн тізбегін жеңілдетуге көмектеседі және трейдерлер мен тұтынушылар үшін құқықтық сенімділік пен қосымша мүмкіндіктерді белгілейді. Австралия Келісімнің ДСҰ қағидаттары мен ережелеріне толық сәйкес келетінін және ДСҰ келісімдерінен гөрі өршіл нәтижелерді қамтамасыз ете отырып, барлық секторларда айтарлықтай ырықтандыруды көздейтінін мәлімдеді. Австралия меринос жүні, қымбат емес металдар, минералды отын, қағаз және фармацевтика сияқты тауарлар үшін, сондай-ақ кәсіби қызметтер, қаржылық қызметтер, телекоммуникация, медициналық қызметтер және туризм сияқты қызметтер үшін оның артықшылықтарын атап өтті.
Еуропалық жасыл мәміле: Комиссия органикалық өндірісті ұлғайту жөніндегі іс-шаралар жоспарын ұсынды
25 наурызда комиссия органикалық өндірісті дамыту жөніндегі іс-қимыл жоспарын ұсынды. Оның жалпы мақсаты – органикалық өнімді өндіру мен тұтынуды қолдау, 2030 жылға қарай ауыл шаруашылығы жерлерін органикалық ауыл шаруашылығына пайдаланудың 25%-ына қол жеткізу, сондай-ақ органикалық акваөсіру көлемін едәуір ұлғайту.
Іс-шаралар жоспары тез өсіп келе жатқан органикалық секторға 25% мақсатқа жетудегі дұрыс құралдарды ұсынуға арналған. Онда сектордың теңгерімді өсуін қамтамасыз ету үшін 3 бағыт бойынша құрылымдалған 23 іс-қимыл – тұтынуды ұлғайту, өндірісті ұлғайту және сектордың тұрақтылығын одан әрі арттыру ұсынылады.
Комиссия мүше мемлекеттерді органикалық ауыл шаруашылығындағы ұлттық үлесін арттыру үшін ұлттық іс-қимыл жоспарларын әзірлеуге шақырады. Органикалық өндіріс жөніндегі ұлттық іс-қимыл жоспарлары бірыңғай ауыл шаруашылығы саясатының ұлттық стратегиялық жоспарларын толықтырады.
Органикалық өнімдерді тұтынудың өсуі фермерлерді органикалық ауылшаруашылығына көшуге және осылайша олардың кірістілігі мен тұрақтылығын арттыруға ынталандыру үшін өте маңызды болады. Осы мақсатта іс-қимыл жоспарында сұранысты арттыруға, тұтынушылардың сенімін қолдауға және азаматтарға органикалық тамақ өнімдерінің қол жетімділігіне бағытталған бірқатар нақты іс-шаралар ұсынылады. Әрекеттер, мысалы, алаяқтықтың алдын алуға, тұтынушылардың сенімін арттыруға және органикалық өнімдердің қозғалысын бақылауды жақсартуға бағытталған.
Қазіргі уақытта ЕО ауыл шаруашылығы алаңдарының 8,5%-ға жуығы органикалық тәсілмен өңделеді және үрдістерге сәйкес ЕО-ның қазіргі өсу қарқыны кезінде 2030 жылға қарай олардың саны 15-18%-ды құрайды. Іс-шаралар жоспары қосымша серпін беретін және 25%-ға жететін құралдарды ұсынады.
Органикалық өндіріс туралы хабардарлықты арттыру үшін Комиссия ЕО-ның жыл сайынғы «Органикалық өндіріс күнін», сондай-ақ өндіріс тізбегінің барлық кезеңдерінде органикалық тағамның артықшылығын атап өту үшін марапаттар ұйымдастырады. Комиссия, сондай-ақ «биорайондар» арқылы органикалық туризм желілерін дамытуды көтермелейтін болады. «Биологиялық аудандар» – бұл фермерлер, азаматтар, туристік операторлар, қауымдастықтар және мемлекеттік органдар органикалық принциптер мен тәжірибелер негізінде жергілікті ресурстарды тұрақты басқару үшін бірлесіп жұмыс жасайтын аудандар.
Сонымен қатар, іс-қимыл жоспарында органикалық аквакультура өндірісі салыстырмалы түрде жаңа сектор болып қала береді, бірақ өсу үшін айтарлықтай әлеуетке ие.
Сонымен қатар ол тұрақтылық тұрғысынан органикалық ауылшаруашылық көрсеткіштерін одан әрі жақсартуға бағытталған. Осы мақсатқа жету үшін іс-шаралар жануарлардың жағдайын жақсартуға, органикалық тұқымдардың қол жетімділігін қамтамасыз етуге, сектордағы көміртегін азайтуға және пластмассаны, су мен энергияны пайдалануды азайтуға бағытталған.
ДСҰ мүшелері балық аулауды субсидиялау мәселесі бойынша наурыз кездесулерін өткізді
2021 жылғы 15-19 наурыз аралығында өткен келіссөздер тобының қағидалар бойынша апталық кездесулер блогы барысында ДСҰ мүшелері балық аулауды субсидиялаудың жаңа қағидаларын және артық кәсіпшілік қуаттардың пайда болуына ықпал ететін субсидиялар туралы ережелерді қолдану саласын талқылады. ДСҰ мүшелері, сондай-ақ балық аулауды субсидиялау бағдарламаларының транспаренттілігін арттыру ұсыныстарын талқылады.
ДСҰ мүшелері субсидиялау ережелерінде, оның ішінде географиялық орналасуы және/немесе басқа да белгілі бір сипаттамалары негізінде қолөнермен немесе табысы аз балық аулауды субсидиялау мәселелерін ескеру керек пе және қалай қарастыру керектігі туралы ұсыныстарды қарады. Олар, сондай-ақ, балық аулауды және артық кәсіпшілік қуаттардың пайда болуына ықпал ететін субсидиялар жөніндегі қағидалар жобаларындағы орнықтылықты көрсету нұсқаларын, сондай-ақ балық аулауды субсидиялау жөніндегі қағидалардың қолданысына қатысты мүшелер хабардар етуге тиіс ақпаратты талқылады.
Төраға жүргізілген пікірталастар, сондай-ақ осы жылы келіссөздерді мүмкіндігінше тезірек аяқтау мақсатын ескере отырып, келіссөздердегі келесі қадамдарды қалай құрылымдау керектігі туралы айтты. Балық аулауға субсидия бойынша кездесулердің мынадай блогы 2021 жылдың 12 сәуірінен бастап бір апта ішінде өтеді.
ДСҰ-ның 11-ші министрлік конференциясының мандатына және 14.6-міндетке сәйкес БҰҰ-ның Тұрақты даму мақсаттары келіссөздерге қатысушылардың алдына заңсыз, хабарланбайтын және реттелмейтін балық аулауға субсидияларды алып тастау ережелері бойынша келісімге келу және келіссөздердің ажырамас бөлігі болып табылатын ерекше және сараланған режимді ескере отырып, артық балық аулау қуаттарының пайда болуына ықпал ететін балық аулауға субсидиялардың белгілі бір нысандарына тыйым салу міндетін қойды.
АҚШ Аралық топтың АҚШ-тың корей тауарларына баж салығы туралы баяндамасына шағым түсірді
19 наурызда АҚШ дауларды шешу жөніндегі органға (ДШО) Корея бастаған «АҚШ – белгілі бір өнімдерге демпингке қарсы және өтемақы баждары және қолда бар фактілерді пайдалану» (DS539) ісі бойынша аралық топтың баяндамасына шағымдану туралы шешім қабылдағаны туралы хабарлады. Аралық топтың баяндамасы ағымдағы жылдың 21 қаңтарында ДСҰ мүшелері арасында таратылды.
ДСҰ мүшелері арасында апелляциялық органда бос жұмыс орындарын толтыруға қатысты келісімнің жоқтығын ескере отырып, қазіргі уақытта осы апелляцияны қарау үшін қолжетімді бөлімше жоқ.
Бұл жағдай апелляциялық органда тағайындау туралы мәселені тағы да көтереді, бұл ДСҰ мүшелерінің мүдделеріне қайшы келетін дауларды реттеудің жалпы жүйесіне елеулі әсер етеді.
ДСҰ-ның кейбір мүшелері жаңа мүшелерді тағайындауға байланысты қалыптасқан жағдайдан тез арада шығудың және жұмыс істеп тұрған апелляциялық органды қалпына келтірудің маңыздылығы туралы ұстанымын бірнеше рет білдірді. Көптеген делегациялар аралық топтармен және апелляциялық сатымен дауларды реттеудің екі деңгейлі жүйесін көпжақты сауда жүйесінің негізгі бөлігі ретінде сипаттады.
Алты елге қатысты салық салу жөніндегі халықаралық келіссөздер шеңберінде шаралар қабылдануы мүмкін
АҚШ Сауда өкілдігі қабылданған немесе олар бойынша АҚШ-тың он сауда әріптесі талқылау жүргізетін цифрлық қызметтерге салынатын салықтарға қатысты 301-бөлім бойынша өз тергеуі шеңберінде мынадай қадамдар туралы жариялады. Қаңтарда АҚШ-тың Сауда өкілдігі Австрия, Үндістан, Италия, Испания, Түркия және Ұлыбритания қабылдаған сандық қызметтерге салынатын салықтар 301-бөлімге сәйкес талап қоюдың себебі болуы мүмкін деп тапты, өйткені олар АҚШ-тың сандық компанияларын кемсітеді және оларға ауыртпалық түсіреді, сонымен қатар халықаралық салық принциптеріне сәйкес келмейді.
Тергеу басталған кезде Бразилия, Чехия, Еуропалық Одақ және Индонезия сандық қызметтерге салық қабылдамады немесе енгізбеді. Тиісінше, АҚШ бұл елдер бойынша тергеуді одан әрі тергеусіз тоқтатады. Егер осы юрисдикциялардың кез-келгені сандық қызметтерге салықты қабылдауға немесе енгізуге кіріссе, АҚШ жаңа тергеуді бастауы мүмкін.
Анықтама:
2020 жылғы 2 маусымда АҚШ-тың Сауда өкілдігі Австрия, Бразилия, Чех Республикасы, Еуропалық Одақ, Үндістан, Индонезия, Италия, Испания, Түркия және Ұлыбритания сияқты он юрисдикциядағы цифрлық қызметтерге салынатын салықтарға қатысты тергеулерді бастады. Жан-жақты тергеулерден кейін, 2021 жылдың қаңтарында АҚШ Австрия, Үндістан, Италия, Испания, Түркия және Ұлыбританияда қабылданған сандық қызметтерге салынатын салық туралы есептерді жариялады.
Есептерде осы елдердің әрқайсысына салық салу шараларының негізсіз, кемсітушілік және ауыртпалықты аспектілері егжей-тегжейлі сипатталған. Сонымен қатар, АҚШ Бразилия, Чехия, Еуропалық Одақ және Индонезия енгізуі жоспарланған салықтарға қатысты тергеулердің жаңартылған есептерін жариялады. Жаңартылған есептер әр юрисдикцияның мәртебесін талқылайды және АҚШ-тың сандық қызметтерге салынатын салықтар бойынша қабылданған шараларға қатысты алаңдаушылығын білдіреді:
https://ustr.gov/sites/default/files/files/Press/Releases/StatusUpdate301InvestigationsBEUIndCR.pdf