ЕО-дан Қазақстанға ауылшаруашылық өнімдерінің экспорты бойынша семинар назарында азық-түлік нарығына шолу
2024 жылғы 27-31 мамыр аралығында Еуропалық Одақтың (ЕО) агроазық-түлік секторының жоғары лауазымды өкілдерінен құралған делегация Еуропалық Ауыл шаруашылығы жөніндегі комиссары Я. Войцеховскийдің сүйемелдеуімен Алматы және Астана.
Бұл жоғары деңгейдегі миссияның мақсаты – еуропалық ауылшаруашылық азық-түлік және сусындар өнімдерінің Қазақстанға экспортын ілгерілету және олардың ел нарығында қатысуын кеңейту.
Құрамында 40 компаниядан тұратын делегация келесі салаларды көрсетті: сүт өнеркәсібі, ет, жемістер мен көкөністер, шараптар мен спирттер, өсімдік майлары, шоколад, кондитерлік және нан-тоқаш өнімдері, сондай-ақ астық, тұқым, мал азығы және т.б. .
Осы сапар аясында түрлі тақырыптық сессиялар, В2В кездесулер өткізіліп, жәрмеңке ұйымдастырылды. Атап айтқанда, ағымдағы жылдың 27 мамырында. Алматы қаласында ауыл шаруашылығы өнімдерін Қазақстанға экспорттау мәселелеріне арналған нарыққа қол жеткізу бойынша семинар өтті.
Іс-шара барысында экспорт және тіркеу рәсімдерін енгізу ерекшеліктері, таңбалау, фитосанитарлық ережелер мен азық-түлік қауіпсіздігі, логистика және азық-түлік өнімдерін тарату арналары, сондай-ақ стратегиялық жоспарлау және іскерлік байланыстарды орнату мәселелері талқыланды.
QazTrade-тен «Қазақстандағы азық-түлік және сусындар нарығына кіріспе: қазіргі динамика, трендтер және экспорттаушылар үшін міндеттер» тақырыбындағы арнайы сессияда QazTrade академиясының Экспортшылар мектебінің басшысы және Халықаралық интеграция департаментінің директоры, PhD докторы А. Әмірбекова, сөйледі.
Ол Қазақстанның Еуропалық Одақпен жалпы тауар айналымы 41,4 млрд АҚШ долларына жеткенін айтты. Бұл ретте Қазақстанның тұтыну тауарлары импортының құрылымындағы азық-түлік тауарларының үлесі 24% құрайды, бұл дамыған елдердің көрсеткіштерімен салыстыруға болады. Жалпы, 2024 жылдың қаңтар-сәуір айларында Қазақстанның ішкі сауда айналымы өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 6,4%-ға өсті.
Анықтама үшін: бөлшек сауданың өсімі 12%, көтерме сауда – 4%, ал бөлшек сауда алаңының жалпы ауданы 12 млн шаршы метрден астам, оның 70% (8,8 млн ш.м.) құрады. стационарлық емес саудаға және 30% (3,8 млн. ш.м.) стационарлық саудаға тиесілі. Бөлшек сауда құрылымында азық-түлік тауарлары 29 пайызды, көтерме саудада 21 пайызды құрайды.
Сонымен бірге, сауданы дамыту мен азық-түлік тауарларын ілгерілетудің жаңа үлгілері контекстінде электронды коммерцияның шешуші рөлі атап өтілді. Осылайша, 2026 жылы электрондық коммерцияның жаһандық үлесі 27% құрайды, ал B2C электрондық коммерция нарығы 30% өсіп, 8,3 трлн. АҚШ доллары.
Келесі кезекте А. Әмірбекова семинарға қатысушылармен QazTrade компаниясының Қазақстан экономикасын одан әрі әртараптандырудағы рөлі мен үлесі туралы ақпаратпен бөлісті. Бұл ішкі сауда мен экспортты ілгерілету аясында бизнесті қолдау, сондай-ақ сауда-экономикалық интеграция аясында еліміздің ұлттық мүдделерін қорғау.
Сөзінің соңында А. Әмірбекова QazTradeAcademy (qaztradeacademy.kz) экспорттаушыларға арналған білім беру платформасы және Сауда процедураларын жеңілдетуге арналған Сауда порталы (tradeinfo.kz) туралы айтты. Екі веб-сайтты 2022 жылы Халықаралық сауда орталығы Қазақстан Республикасының Сауда және интеграция министрлігімен және QazTrade компаниясымен бірлесіп Еуропалық Одақ қаржыландыруымен іске қосты. Екі платформаның әкімшісі – QazTrade. Smart Export бизнес семинары аясында qaztradeacademy.kz онлайн платформасына 49 вебинар, сондай-ақ 13 мамандандырылған модульдік курстар жүктелді. Өз кезегінде tradeinfo.kz Сауда порталына 80-нен астам тауар түрлері бойынша сауда-саттық тәртібінің сипаттамасы қосылды; Барлығы сауда порталында 6000-нан астам белсенді пайдаланушылар бар.