Дайджест мазмұны
- Барометр қысқа мерзімді перспективада қызмет көрсету саудасының қалпына келуін көрсетеді, ұзақ мерзімді перспективалар онша айқын еме
- Инвестицияларды жүзеге асыру рәсімдерін оңайлату туралы келісім бойынша келіссөздердегі орнықты прогресс
- Мүшелер ТРИПС келісімі міндеттемелерінен бас тартуды, НТДЕ үшін өтпелі кезеңді және шағын бизнес үшін жасыл технологиялардың рөлін талқылады
- Сауда және гендерлік мәселелер бойынша бейресми жұмыс тобының мүшелері 2021 жылға арналған жұмыс жоспарын келісті
ДСҰ қызметтер саудасының барометріне сәйкес, жаһандық пандемия кезінде күрт құлдырағаннан кейін, әлемдік қызметтер саудасы қалпына келу кезеңінде болып көрінеді және жақында дамып келе жатқан тенденциялардан едәуір озып кетті. Алайда, кейбір секторлардағы әлсіреу және COVID-19 вакциналарының біркелкі бөлінбеуі бұл қалпына келтірудің ұзақтығына күмән келтіреді.
Қызметтер саудасының барометрі әлемдік қызметтер саудасындағы беталыстар мен өзгеретін үрдістерді анықтауға арналған. 104,7 индексінің соңғы мәні бақылау тарихындағы ең көбі болып табылады (2000 жылдан бастап серияда), бұл 100 базалық мәнінен әлдеқайда жоғары, яғни соңғы тенденцияларға сәйкес өсуді білдіреді. Индекстің жаңа мәні 2020 жылғы наурыздағы ең төменгі 91,2 белгіден едәуір жоғары – пандемиямен байланысты оқшаулау шараларының ең жоғары кезеңі. Қалпына келтірудің тұрақтылығы әлемдік қызметтер саудасының өсуі 2020 жылдың төртінші тоқсанында екінші тоқсанда сыни нүктеге жеткеннен кейін және үшінші тоқсанда шамалы көтерілгеннен кейін жеделдеді деп болжайды. Алайда, импульс 2021 жылдың бірінші тоқсанында сақталмауы мүмкін, өйткені COVID -19 екінші толқынына жауап ретінде оқшаулау шаралары жыл басынан бастап негізгі елдердің өсуіне және жұмыспен қамтылуына қысым көрсетуді жалғастыруда.
Екінші толқынның әсері барометр компоненттерінің индекстерінде көрініс табады: әуе көлігінің сақталып отырған әлсіреуі (81,0) және ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласындағы көрсетілетін қызметтер саласындағы құлдырау (93,7). Егер үкіметтер COVID -19-ға қарсы көптеген адамдарды вакцинациялай алса, халықаралық жолаушылар рейстері, кем дегенде екінші тоқсанда сирек қалуы мүмкін, үшінші тоқсанда жартылай қалпына келуі мүмкін. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар (АКТ) индексінің төмендеуі де уақытша болуы мүмкін, өйткені бұл АҚШ-тағы кейбір компьютерлік қызметтерге әсер ететін шектеулердің күшеюінен туындаған, ал телекоммуникациялық қызметтер тұрақты болып қалды.
Керісінше, индекстердің барлық басқа компоненттері жаһандық қызметтерді сатып алу менеджерлерінің индексін (105,3), контейнерлік тасымалдауды (104,3) және құрылысты (106,3) қоса алғанда, қалыптасқан тенденциялардан озып кетті. Қаржылық қызметтер индексі (119,9) халықаралық қаржылық операциялардың өсуін көрсете отырып, ерекше жақсы нәтижелер көрсетті.
Даму үшін инвестицияларды жүзеге асыру рәсімдерін жеңілдету туралы келісім бойынша келіссөздерге қатысушылар 2021 жылғы 8-9 наурызда тағы бір келіссөздер кеңесін өткізді, онда тұрақты прогресс пен талқылауларға қатысудың жоғары деңгейі атап өтілді. Бұл прогресс Үйлестіруші, Чили Елшісі Матиас франкке Пасхаға дейін келіссөздердің алдыңғы раундтары барысында ұсынылған барлық қайта қаралған материалдар жобалары, сондай-ақ ДСҰ мүшелері ұсынған түрлі ұсыныстар жиналатын мәтіннің пысықталған нұсқасын тарату ниеті туралы тағы да мәлімдеуге мүмкіндік берді.
Екі күн ішінде мүшелер бейресми жиынтық мәтіннің соңғы нұсқасы негізінде болашақ келісім туралы келіссөздерді жалғастырды және үйлестіруші таратқан қайта қаралған мәтін жобасының жаңа элементтерін талқылады. Болашақ келісімді халықаралық инвестициялық келісімдерден оқшаулауға бағытталған «қорғау» ережелері, сондай-ақ болашақ келісімнің әртүрлі бөлімдеріне қатысты «авторизация» тұжырымдамасы қарастырылды.
Қатысушылар инвесторлар тап болатын мәселелерді шешу үшін «Бизнестегі кедергілердің алдын алу тетігін» құруды талқылады және әртүрлі мүшелердің ұсыныстары негізінде «Бизнесті жауапты жүргізу» мәселесін қарастырды. Сонымен қатар, талқылау барысында бірнеше мүшелер ұсынған Сыбайлас жемқорлыққа қарсы шаралар қарастырылды. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы ережелер тікелей шетелдік инвестицияларды ынталандыру үшін ашық, тиімді және болжамды орта құруға ықпал ететіні және осылайша тұрақты инвестициялар мен дамуды қамтамасыз ететіні атап өтілді.
Бұдан басқа, қатысушылар ұлттық жеткізушілердің деректер базасы туралы қайта қаралған ұсынысты, сондай-ақ қауіпсіздік және қаржы саласындағы ерекшеліктер бойынша Жалпы ерекшеліктер, ерекшеліктер бойынша ұсыныстарды талқылады.
Қайта қаралған мәтін жобасын талқылау барысында бірыңғай ақпараттық порталға, қаржылық қызметтерге қолданылатын авторизация үшін төлемге және үйлестіру орталықтарына қатысты үш жаңа ережеге басты назар аударылды. «қорғау» ережелері бойынша қатысушылар «Келісімді қамту жөніндегі пікірталас тобының» мәтіні негізінде жұмыс істеді. Қорытындылай келе, қатысушылар бірқатар бағдарлы мәселелер негізінде «авторизация» тұжырымдамасын талқылады.
Мүшелер пандемия жағдайындағы зияткерлік меншіктің (бұдан әрі – АЖ) рөлін және ДСҰ мен басқа да мүдделі тараптардың COVID-19-б ге қауіпсіз және жылдам қол жетімділікті қамтамасыз етуге қалай қатыса алатындығын талқылауды жалғастырды. 2021 жылғы 10-11 наурызда зияткерлік меншік құқықтарының сауда аспектілері жөніндегі кеңестің (ТРИПС жөніндегі кеңес) отырысында мүшелер, сондай-ақ неғұрлым төмен дамыған елдерді (НДЕ) ТРИПС келісімі бойынша міндеттемелерден қолданыстағы босатуды ұзарту, сондай-ақ шағын бизнес пен жасыл технологиялар үшін АЖ мен инновациялар арасындағы байланыс мәселесін қарады.
2020 жылдың қазан айынан бастап талқылауларды жалғастыра отырып, ДСҰ мүшелері Оңтүстік Африка мен Үндістан ұсынған ұсынысты (IP/C/W/669) қарастырды, онда COVID-19-ны «алдын-алу, ұстау немесе емдеу» мақсатында ТРИПС келісімінің кейбір міндеттемелерінен бас тартуға шақырды. Қолдаушылардың айтуынша, міндет-арзан медициналық тауарларға, соның ішінде вакциналар мен дәрі-дәрмектерге уақытылы қол жеткізуге кедергілерді жою, сонымен қатар негізгі медициналық тауарлардың өндірісі мен жеткізілімін кеңейту.
Олардың пікірінше, дамушы елдерде зияткерлік меншікке байланысты кедергілерге байланысты қолданыстағы вакцина өндірісі пайдаланылмай қалады, сондықтан пандемияны тоқтату үшін вакциналар саны жеткіліксіз болып қалады. Олардың пікірінше, міндеттемелерден бас тарту туралы ұсыныс COVID-19-ға тиімді жауап беру үшін қажетті денсаулық сақтау тауарлары мен технологияларын өндіруде және жеткізуде үздіксіз ынтымақтастықты қамтамасыз ететін ашық және уақтылы жаһандық шешім болып табылады.
Қазіргі және болашақ пандемиямен күресте инновацияны ынталандыру ретіндегі IP рөліне сілтеме жасай отырып, басқа делегациялар осы ұсынысқа қатысты көтерілген мәселелер бойынша одан әрі өзара әрекеттесуді құптады. Олар IP ТРИПС келісімінің қолданыстағы икемді ережелері арқылы шешуге болмайтын вакциналарды өндіруге және қол жеткізуге кедергі келтіретін кез-келген нақты мысалдарды талқылауға шақырды.
НТДЕ өтпелі кезеңі
Сондай-ақ, мүшелер НТДЕ (IP/C/W/668) тобының НДЕ келісімінің 66.1-бабына сәйкес СРК мүшелері үшін өтпелі кезеңді тағы бір рет ұзарту өтінішін талқылады. Осы Ережеге сәйкес НТДЕ ТРИПС Келісімінің ережелерін олардың ерекше қажеттіліктерін, экономикалық, қаржылық және әкімшілік шектеулерін ескере отырып қолдану үшін өтпелі кезең беріледі. Өтпелі кезең екі рет ұзартылды және қазіргі уақытта 2021 жылғы 1 шілдеде аяқталады.
Делегациялар жалпы ұзартуды қолдады. Кейбір мүшелер өтінішке сәйкес ұзартуға толық қолдау білдірді, ал басқалары бұл кезеңді шектеулі жылдарға ұзартуды жақтады.
ХМСҚ және жасыл технологиялар
2012 жылдан бастап ТРИПС жөніндегі кеңестің күн тәртібінде тұрақты түрде көрініс табатын АЖ және инновациялар тақырыбын жалғастыра отырып, «ИС және инновациялар достары» тобы (Австралия, Канада, Чили, Еуропалық Одақ, Жапония, Сингапур, Швейцария, Қытай Тайбэй, Ұлыбритания және АҚШ) «жасыл технологиялар саласындағы ХМСҚ бәсекеге қабілеттілігін арттыру» (IP/C/W/675) тақырыбын талқылауды ұсынды.
Олар ХМСҚ-ға Жұмыспен қамтудың 50%-дан астамы тиесілі екенін және олар инновациялар мен өсудің негізгі қозғаушы күші бола алатынын атап өтті. Сондықтан зияткерлік меншік құқықтарының олардың бәсекеге қабілеттілігін арттырудағы рөлін мұқият зерделеген жөн.
НТДЕ және дамушы елдер бұл мәселені талқылаудың маңыздылығымен келісті, бірақ сонымен бірге олар өміршең технологиялық базаның жоқтығын және технологиялардың тиімді берілуін қамтамасыз ету қажеттілігін атап өтті.
Ағымдағы жылғы 26 ақпанда сауда және гендерлік мәселелер жөніндегі бейресми жұмыс тобының отырысы шеңберінде әйелдердің саудадағы құқықтары мен мүмкіндіктерін кеңейту бойынша күш-жігерді жандандыру мақсатында 2021 жылға арналған жұмыс жоспары қабылданды. Осы кездесуде Сальвадор Елшісі Ана Патрисия Бенедетти Селая бейресми жұмыс тобының үшінші тең төрағасы болып тағайындалды.
Мүшелер Канаданың жұмыс жоспары бойынша ұсынысымен келісті, онда жұмыс тобы назар аударуға ниет білдірген төрт негізгі элементпен келісілген іс-шаралар баяндалады: гендерлік мәселелер бойынша талдамалық жұмысты шолу; әйелдердің саудаға қатысуын кеңейту бойынша тәжірибе алмасу; «Гендерлік линзаның» тұжырымдамасы мен мүмкіндіктерін және оның ДСҰ жұмысына қолданылуын қарау; және ДСҰ-ның «Саудаға көмек» жұмыс бағдарламасын қолдау.
Жұмыс тобы 2020 жылдың қыркүйегінде құрылды (WT/L/1095/Rev.1) 2017 жылы Буэнос-Айресте өткен 11-ші министрлік конференциясында басталған бастаманың келесі кезеңі ретінде «Әйелдердің сауда және экономикалық мүмкіндіктерін кеңейту туралы бірлескен декларация» қабылданды. Қазіргі уақытта декларацияны 127 мүше мен бақылаушы қолдайды.
Кездесуде бірқатар мүшелер 12 қарашада Женевада өтетін 29-шы министрлік конференциясы үшін сауда және гендер жөніндегі декларацияны әзірлеу мүмкіндігі туралы мәлімдеді. Сондай-ақ, бірнеше мүше Канада өкілінің айтуынша, қайта қаралған құжатқа енгізілетін жұмыс жоспарына толықтырулар ұсынды.
Ботсвана елшісі Аталия Лесиба Молокомме, бейресми жұмыс тобының тең төрағаларының бірі, топ оны жетілдіру бойынша ұсыныстарды ескере отырып, жұмыс жоспары негізінде әрекет етуге келіскенін атап өтті. Бұл кездесуде Исландия Елшісі Харальд Аспелунд тағайындалды, ол елші Бенедетти Селаямен бірге тең төраға болып табылады.
Кездесу шеңберінде сондай-ақ ДСҰ Хатшылығы мен Дүниежүзілік Банктің жұмыс жоспарында көрсетілген «Әйелдер және сауда: гендерлік теңдікті ілгерілетудегі сауданың рөлі» атты бірлескен есебінің бірі қаралды. Сондай-ақ, бірнеше мүше сауда және гендерлік саясат саласындағы ұлттық тәжірибелері туралы айтты.