ЭЛЕКТРОНДЫҚ САУДАНЫ ДАМЫТУ - "QazTrade" сауда саясатын дамыту орталығы" АҚ
Санкциялық шектеулер жағдайында бизнесті ақпараттандыру

ЭЛЕКТРОНДЫҚ САУДАНЫ ДАМЫТУ

COVID-19 ПАНДЕМИКАСЫ КӘСІПКЕРШІЛІКТІҢ БОЛАШАҒЫН ҚАЙТА ЖАЗАДЫ

Денсаулық дағдарысы және COVID-19 туындаған экономикадағы дағдарыс бүкіл әлемдегі экономикаға, бизнеске және тұтынушыларға қатты әсер етеді. Әлемнің барлық үкіметтері кәсіпорындар мен жеке тұлғаларды қолдау үшін айтарлықтай фискалдық және ақша-кредит шараларын қолданады, бірақ экономиканы тұрақты қалпына келтіру үшін мемлекеттік және жеке секторлар арасындағы Үйлестірілген халықаралық ынтымақтастық қажет.

2020 жылдың басында кәсіпорындардың 80% – ында covid 19 пандемиясы сияқты күтпеген оқиғалардан маңызды операцияларды қорғау үшін Төтенше жағдайлар жоспары болған жоқ (Euromonitor Voice of the Industry: covid 19 зерттеуі, 2020).

Мұндай дайындық әлеуметтік тәуекелдерге аз көңіл бөлумен байланысты. Дүниежүзілік экономикалық форум жариялаған 2020 жылғы зерттеу тәуекелдеріне сәйкес, індетке дейін әлеуметтік қауіптер, оның ішінде пандемия сияқты денсаулыққа қауіп-қатерлер климаттың өзгеруіне немесе табиғи апаттарға байланысты қауіптерге қарағанда әлдеқайда екіталай болып саналды.

COVID 19 Бұл қабылдауды өзгертті және қазір сұралған компаниялар 2019 жылға қарағанда тұрақты жұмыс пен экономикалық өсу, денсаулық пен әл-ауқат, теңсіздікті азайту және гендерлік теңдік сияқты тұрақты даму мәселелеріне (ТДМ) көбірек көңіл бөледі. Алайда, әлеуметтік және экологиялық тәуекелдер жиі кездесетін әлемде икемділік пен жауап беру, бейімделу, болжау және болжау қабілеті әлеуметтік және экологиялық дағдарыстар Бизнестің тұрақтылығы мен өмір сүруі үшін өте маңызды.

БӨЛШЕК САТУШЫЛАР ТАП БОЛАТЫН ҚИЫНДЫҚТАР МЕН ПРОБЛЕМАЛАРДЫҢ НӘТИЖЕСІНДЕ КОМПАНИЯЛАРДЫҢ 40%-ДАН АСТАМЫ ЭЛЕКТРОНДЫ САУДАНЫ ДАМЫТУҒА ЖӘНЕ ОМНИ АРНАСЫНЫҢ БОЛУЫНА ИНВЕСТИЦИЯ САЛУДЫ ЖОСПАРЛАП ОТЫР.

COVID-19 тұтынушылардың дүниетанымында айтарлықтай өзгеріс тудырды. Локдаун кезінде пайда болған жаңа әдеттер және инфекцияның жаңа толқыны туралы алаңдаушылық, әлеуметтік алыстау және жақындап келе жатқан құлдырау тұтынушылардың қалауына да, қол жетімді кірістерге де әсер етеді деп күтілуде. Қашықтан жұмыс істеуге көшу және цифрлық қызметтерге көшу сияқты кейбір жаңалықтар пандемиядан кейін де қалады. Кәсіпорындар тұтынушылармен қарым-қатынас жасау үшін бұрынғыдан да көп шығармашылық танытуы керек, олар қазір covid-19 қалай дамып, олардың өміріне қалай әсер ететіні туралы үлкен белгісіздікке байланысты мұқият және әлдеқайда алаңдаулы.

Көптеген компаниялар 2020 жылысатукөлемі 2019 жылғы деңгейден төмен боладыдепкүтеді.

Жұмыссыздықтың өсуі, қолда бар табыстың төмендеуі және рецессияның басталуы тұтынушыларды қаражат жұмсау әдеттері туралы ойлануға және қайта қарауға мәжбүр етеді.

Сатып алушылар кәсіпкерлік объектілеріне барудың орнына жеткізу қызметтеріне және тапсырыс беруге жиі жүгінеді.

Контактісіз төлемдер сияқты сандық тенденциялар тез өсуде. Тұтынушыға бағдарланған компаниялар жаңа технологияларды жылдам интеграциялауы, жеке өзара іс-қимылды цифрлық шешімдермен алмастыруы және тапсырыстарды ресімдеу, төлемдер мен логистика жүйесін жолға қоюы тиіс.

Электрондық сауда B2B-де шешуші рөл атқарады. компаниялардың шамамен 43% – ы электрондық коммерцияны болашақта осындай дағдарысты болдырмауға көмектесетін шара ретінде қарастырады.

B2B секторының ерекшелігіне байланысты электрондық коммерция физикалық сатуды толығымен алмастыра алмайды. Алайда, электронды сауда платформалары стандарттау оңай болатын күнделікті сатып алуларды жүзеге асыруда пайдалы болуы мүмкін-мысалы, құрылыс материалдары немесе машина бөлшектері.

Сонымен, өндіруші компаниялар үшін қосымша сату арнасы ретінде электрондық коммерция платформаларын іске қосу және пайдалану маңызды бола түсуде.

Жеткізушілерді қаржылық қолдау да маңызды болады. Бұл әсіресе 2-ші және 3-ші деңгейдегі шағын жеткізушілерге қатысты, олар өздерінің қаржылық ресурстарының көп бөлігін қатаң карантинге қарсы тұру үшін пайдаланды.

ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ АҒЫМДАҒЫ ЖАҒДАЙ

2020 жылғы 1 мамырдағы жағдай бойынша елімізде қолма-қол ақшасыз операциялар көлемі 2,5 еседен астамға ұлғайды және 7,4 трлн теңгені құрады.

Табыс салығын төлеуден босату түріндегі салықтық жеңілдіктерді алу үшін барлығы 601 интернет-дүкен тіркелген.

Проблемалы мәселелер

Әлсіз статистикалық есептің жүйесі

B2B және B2C сегменті нашар дамыған

Фулфилмент орталықтар саны жеткіліксіз

Онлайн сауда дағдылары жоқ

Сатушылар мен сатып алушылардың қалауы арасындағы онлайн арналарды пайдалану деңгейі төмен

Шаралар

Сауданы дамыту мониторингі мен талдаудың бірыңғай ақпараттық-талдамалық платформасынқұру

Электрондық сауда нарығының статистикалық есебінжәне зерттеулерін жетілдіру

B2B және b2c форматтарының электрондық платформаларын дамыту және кеңейту

Фулфилмент орталықтар желісін кеңейту

E-commerce кәсіпкерлерді оқыту орталықтарын ашу

e-grocery дамыту

КҮТІЛЕТІН ӘСЕР

Пікір қалдыру