Жаңалықтар дайджесті - "QazTrade" сауда саясатын дамыту орталығы" АҚ
Санкциялық шектеулер жағдайында бизнесті ақпараттандыру

Жаңалықтар дайджесті

Дайджест мазмұны

  • МК12 қарсаңында қатысушылар ішкі реттеу бойынша келіссөздер мәтінін талқылауды аяқтады
  • Қоғамдық форум ДСҰ-ның алдағы реформасының басымдықтарын белгіледі: климат, пандемия, электрондық коммерция және инклюзивтілік
  • Қытайда болатқа баж салығын және Панамада Азық-түлік импорты бойынша шараларды қарау бойынша аралық топтар құрылды
  • COVID-19 төрт «жоғалған онжылдықтар» гендерлік теңдікке әкелуі мүмкін

27 қыркүйекте өткен кездесу аясында қатысушылар ішкі реттеу бойынша келіссөздер мәтінін талқылауды аяқтады, осылайша қараша айының соңында 12-ші министрлік конференциясында (МК12) осы мәселе бойынша келіссөздерді аяқтау үшін негіз дайындады. Коста-Рикадан келген үйлестіруші Хайме Коги Ариас атап өткендей, қол жеткізілген келісімдер келіссөздердегі серпіліс болып табылады. Бүгінгі таңда аяқталмаған жалғыз элемент – бұл жоғарыда аталған MK12-ді аяқтауға ұмтылатын міндеттемелер тізімін жасау.

Келіссөздер

Келіссөздер қызметтер саудасын ішкі реттеу жөніндегі рәсімдердің нақты, болжамды және ашық болуын және сауданы шектемеуін қамтамасыз етуге бағытталған. Бұл ретте олар үкіметтерге шаралар қолдануға және өздерінің ұлттық саясатының мақсаттары мен даму деңгейіне сәйкес тиісті реттеуді қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін икемді мүмкіндіктерді көздейді.

Қызметтерді жеткізушілерге рұқсат беру рәсімдерінің мәнмәтінінде қатысушылар мәтінге ерлер мен әйелдер арасындағы кемсітпеушілік туралы ережені енгізуге уағдаласты. Бұл ДСҰ келіссөздерінің қорытындысы бойынша қол жеткізілген осындай алғашқы жағдай болады. Сондай-ақ, қатысушылар қосымша бөлімді дамушы елдер үшін оларды жүзеге асыру үшін көбірек уақыт қажет болатын жеті жылдық өтпелі кезең бар қаржылық қызметтер туралы ережелермен келісті.

Үйлестіруші қатысушыларға 30 қараша мен 3 желтоқсан аралығында өтетін MK12 келіссөздерінің аяқталуына ықпал ету үшін 29 қазанға дейін жаңартылған алдын-ала міндеттемелер тізімін беруді ұсынды. Бүгінгі күні ДСҰ-ның 60 мүшесін қамтитын міндеттемелердің жалпы 34 алдын ала тізбесі ұсынылған.

Қоғамдық форум ДСҰ-ның алдағы реформасының басымдықтарын белгіледі: климат, пандемия, электрондық коммерция және инклюзивтілік

29 қыркүйекте Үкімет, бизнес және азаматтық қоғам өкілдері ДСҰ-ны қазіргі заманғы сауда әлемінің мақсаттарына қалай қолайлы ету керектігі туралы көзқарастарын білдірді. COVID-19 пандемиясының және климаттың өзгеру проблемаларын шешу, ДСҰ ережелерін қазіргі цифрлық экономикаға бейімдеу және сауда пайдасының барлығына таралуын қамтамасыз ету – бұл қоғамдық форум – көпжақты сауда жүйесін нығайту жөніндегі жоғары деңгейдегі отырыс аясында көтерілген тақырыптардың кейбірі.

Реформа саласындағы өздерінің басымдықтарын айқындай отырып, отырысқа қатысушылар жаңа проблемаларды шешуге ғана емес, сондай-ақ ауыл шаруашылығы, балық аулауды субсидиялау қағидалары және дамушы және аз дамыған елдер үшін ерекше және сараланған режим сияқты көптеген жылдар бойы күн тәртібінде тұрған мәселелерге де назар аударды.

Халықаралық сауда палатасының Бас хатшысы Джон У. Дентон ДСҰ-ның тиімді жұмысын қалпына келтірудің маңыздылығын атап өтті.

Оңтүстік орталықтың атқарушы директоры Карлос Мария Корреа халықаралық сауда ережелерінің қазіргі үзіндісін жеңу қажеттілігін атап өтті және адамдардың қажеттіліктері мен құқықтарына бағытталған сауда жүйесін құруға шақырды. Ол «COVID-19 дағдарысы әлемге көптеген экономикалық және әлеуметтік аспектілерде, сондай-ақ денсаулық сақтау аспектілерінде бар терең асимметрияны көрсетті. Пандемиядан кейінгі шындық теңдік пен ынтымақтастыққа негізделген жаңа жүйені құруға мүмкіндік беруі керек, ол шынымен тиімді болады», – деп қосты ол.

Өз кезегінде Біріккен Корольдіктің халықаралық сауда жөніндегі мемлекеттік хатшысы Энн-Мари Тревельян алдағы МК12 шеңберінде ДСҰ мүшелеріне үш салада прогреске қол жеткізу қажет екенін айтты: келіссөздер функциясын қайта бастау арқылы ДСҰ-ның жұмыс істеуін жақсартуға жәрдемдесу; Денсаулық сақтау және қоршаған орта, Электрондық коммерция және әйелдердің экономикалық құқықтары мен мүмкіндіктерін кеңейту сияқты салалардағы қолданыстағы ережелерді жаңғырту; нарықты бұрмалайтын практикамен күресу және мүшелердің олардың мөлшері мен даму деңгейіне сәйкес келетін міндеттемелерді алуын қамтамасыз ету арқылы еркін және әділ саудаға ықпал ету. «Жақындап келе жатқан министрлік конференциясы — бұл проблемаларды жан-жақты, икемді және айқын тәсілдермен шешу және мүшелер көргісі келетін нәтижелерге қол жеткізу қажеттілігі туралы ойланудың тамаша сәті», – деді ол.

Қытайда болатқа баж салығын және Панамада Азықтүлік импорты бойынша шараларды қарау бойынша аралық топтар құрылды[1]

Дауларды шешу жөніндегі Орган (ДШО) өзінің 27 қыркүйектегі отырысында дауларды қарау бойынша екі жаңа аралық топ құру туралы шешім қабылдады. Жапонияның өтініші бойынша аралық топ Қытайдың Жапониядан тот баспайтын болат импортына демпингке қарсы баж салығын қарастырады. Коста-Риканың сұрауы бойынша аралық топ Коста-Рикадан әртүрлі ауылшаруашылық өнімдерін импорттауға қатысты Панама енгізген шараларды қарастырады.

DS601: ҚытайЖапониядан тот баспайтын болаттан жасалған бұйымдарға қатысты демпингке қарсы шаралар

Жапония өздерінің тот баспайтын болаттан жасалған өнімдеріне қатысты Қытай енгізген демпингке қарсы шаралар бойынша шешім шығару үшін ДСҰ-ның аралық тобын құруға екінші сұрау жіберді. Жапонияның аралық топты құруға деген алғашқы өтінішін 30 тамызда Қытай бұғаттады. Жапония Қытайдың шаралары 1994 жылғы Тарифтер мен сауда жөніндегі Бас келісім мен ДСҰ демпингке қарсы келісімі бойынша оның міндеттемелерімен үйлеспейтіндігіне өзінің сенімін растады.

Қытай Жапонияның екінші өтініш беру туралы шешіміне өкініш білдірді және ДСҰ ережелеріне сәйкес ішкі демпингке қарсы режимді қолдайтынын мәлімдеді, ал Үкімет Ашық, мұқият және әділ тергеу жүргізуде. Қытай бұл мәселені шешу үшін Жапониямен одан әрі талқылауға дайын екенін айтты.

ДШО комиссия құруға келісті. Бразилия, Канада, Австралия, Корея, АҚШ, Ресей, Вьетнам, Еуропалық Одақ, Сауд Арабиясы және Үндістан сот процесіне қатысу үшін үшінші тарап құқықтарын сақтап қалды.

DS599: Панама-Коста-Рикадан белгілі бір өнімдерді импорттауға қатысты шаралар

Коста-Рика Коста-Рикадан әртүрлі импортқа, оның ішінде сүт және ет өнімдеріне, балық жеміне, құлпынайға, ананас пен бананға қатысты Панама енгізген шаралар туралы шешім қабылдау үшін ДСҰ-ның аралық тобын құруға екінші сұраныс жіберді. Коста-Риканың алғашқы өтінішін Панама 30 тамызда ДШО отырысында бұғаттады.

Коста-Рика көрші елмен бұрыннан келе жатқан және сәтті сауда қатынастарын растады. Алайда, ол сонымен бірге Панаманың Коста-Рикадан кейбір тауарлардың импортына тыйым салу туралы шешімінің ғылыми негізі жоқ екенін атап өтті, өйткені фитосанитарлық жағдайда немесе Панаманың импортқа рұқсатты ұзартудан бас тартуын негіздейтін өнімдердің қауіп-қатер мәртебесінде ешқандай өзгерістер болған жоқ.көрсетілген кезең ішінде.

Панама бұл дау Коста-Рика билігі өнімдерді импорттауды жалғастыруға мүмкіндік беретін және Панама сұрауға құқылы болатын рұқсаттарды қайта бастау процедурасын бастамағанының нәтижесі деп мәлімдеді. Панама Коста-Риканың ДСҰ-да шағымын қарауды жалғастыру туралы шешіміне өкініш білдіріп, дауды қарауға адал қатысуға дайын екенін атап өтті.

ДШО аралық топ құруға келісті. Бразилия, Канада, Қытай, Австралия, АҚШ, Ресей, Ұлыбритания, ЕО, Үндістан, Гондурас, Никарагуа және Мексика сот процесіне қатысу үшін үшінші тарап құқықтарын сақтап қалды.

DS602: ҚытайАвстралиядан келген шарапқа қарсы демпингке қарсы және өтемақы шаралары

Австралия импортталатын австралиялық шарапқа Қытайдың демпингке қарсы баждары бойынша шешім шығару үшін аралық топ құруға алғашқы сұрау жіберді. Австралия бұл шаралар ДСҰ демпингке қарсы келісімінің және 1994 жылғы Тарифтер мен сауда жөніндегі Бас келісімнің әртүрлі ережелеріне сәйкес келмейді деп мәлімдейді.

Австралия Қытай бұған дейін Австралияның шарап экспорты үшін маңызды экспорттық нарық болғанын атап өтті, ол жалпы экспорттың 37% құрады, бірақ баж салығы енгізілгеннен кейін сату айтарлықтай төмендеді және Австралия шараптары үшін Қытай нарығын тиімді түрде жауып тастады. Австралия бұл мәселе бойынша Қытаймен екіжақты негізде де, ДСҰ алаңында да бірнеше рет өзара іс-қимыл жасады, бірақ бұл күш-жігер, сондай-ақ 9 тамызда өткізілген даулар бойынша консультациялар мәселені шешпеді. Бұл мәселені шешу үшін нақты қадамдар жасалмағандықтан, Австралия аралық топ құруды сұрағанын айтты. Австралия Қытаймен өзінің қоғамдық және экономикалық байланыстарын бағалайды және шешім қабылдау үшін Қытаймен осы мәселені саналы түрде талқылауға ашық.

Қытай Австралияның өтінішімен келісе алмайтынын айтты. Ол ДСҰ-ның тиісті ережелеріне сәйкес өзінің ішкі демпингке қарсы режимін қолдайды және тергеуді әділ және ашық түрде жүргізді. «Қорғаныс құралдарын екі рет пайдаланбау» үшін Қытай импортқа өтемақы бажын енгізбеуге шешім қабылдады. Қытай Австралия аралық топты құру туралы өтініште өтемақы баждары туралы мәселені көтермегенін атап өтті, бұл Қытайдың пікірінше, дауды шешудің сындарлы қадамы. Қытай бұл дау бойынша аралық топты құру ертерек деп санайды және Австралиямен одан әрі өзара әрекеттесуге дайын.

ДШО тараптардың мәлімдемелерін назарға алды және қажет болған жағдайда мәселені қарауға оралуға келісті.

Марокконың аралық дау тобының «МароккоТунистегі мектеп оқулықтарына қатысты демпингке қарсы соңғы шаралар» (DS578) баяндамасына қатысты мәлімдемесі

Марокко Туниспен келіссөздерді бастау туралы мәлімдеме жасады, бұл Марокконың DS578 дауындағы аралық топтың баяндамасына берген шағымынан туындайтын процедуралық салдарларға қатысты келіспеушіліктерді шешу мақсатында. Техникалық деңгейде екіжақты консультациялар 24 қыркүйекте өтті және Марокко бұл келіссөздер мәселені Достық шешуге әкеледі деп үміттенеді.

Тунис Марокконың осы консультацияларға қатысуға келіскеніне қанағаттанғанын білдірді және тараптарға ДШО-ның келесі отырысында кеңес беру барысы туралы есеп беруді ұсынды.

Еуропалық Одақ бұл жағдай ДСҰ-ның барлық мүшелерінің негізгі құқықтарына нұқсан келтіретін апелляциялық органның жаңа мүшелерінің құлдырауынан болатын ауыр зардаптарды көрсететін тағы бір мысал екенін атап өтті. Ресей жалғасып жатқан блокада жүйеге қауіп төндіреді және ДСҰ-ға деген сенімге нұқсан келтіреді деп қосты. Канада тағы да Марокко мен Туниске апелляциялық іс жүргізуді аяқтаудың баламасы ретінде көпжақты уақытша апелляциялық схемаға қосылуды қарастыруды ұсынды.

«АҚШкристалды кремнийден фотоэлектрлік өнімдердің импортына қатысты қорғаныс шарасы» (DS562)дау бойынша аралық топтың есебіне қатысты Қытайдың мәлімдемесі

Қытай 2 қыркүйекте DS562 дауында аралық топтың 16 қыркүйекте апелляция берген шешімін қатты сынға алды. Қытай аралық топ жасаған жүйелі түрде дұрыс емес тұжырымдарға, сондай-ақ өтініш берушінің қорғаныс шарасына қарсы сот ісі алғаш рет толығымен қабылданбағанына қатты алаңдаушылық білдірді. Қытай аралық топтың баяндамасы бұрын қабылданған шешімдерден айтарлықтай ерекшеленетінін және қорғаныс шараларын енгізу шегін едәуір төмендететінін атап өтті. Аралық топтың мұндай хабарламасы қорғаныс шараларын теріс пайдалануға әкеледі және осылайша ережелерге негізделген көпжақты сауда жүйесін елеулі түрде бұзады.

Бұдан әрі Қытай шешімдегі Елеулі заңды қателіктер туралы, оның ішінде қорғаныс шараларын енгізуге қойылатын заңды талаптарды өрескел дұрыс түсіндірмеу, сондай-ақ сауда-саттықты қорғау шараларын қолдану жөніндегі тергеулерді қараудағы аралық топтың тиісті рөлін Елеулі түсінбеушілік туралы егжей-тегжейлі ақпарат берді. Қытай қорғаныс шаралары Төтенше жағдайлар үшін төтенше шаралар болып табылады және оларды жеке іскерлік шешімдер мен басқа да факторлардың әсерінен отандық саланы сақтау үшін ыңғайлы құрал ретінде пайдалануға болмайды деп мәлімдеді.

АҚШ Қытай маңызды мәселелерге назар аударуы керек деді. Біріншіден, ДСҰ-ның аралық тобы АҚШ-тың қорғау шаралары ДСҰ ережелеріне сәйкес келеді деп санайды. АҚШ бұл тұжырымдарды құптайды, бірақ сонымен бірге жеңіске өте жоғары бағамен қол жеткізілгенін, атап айтқанда Қытайдың нарықтық емес шамадан тыс қуаттылықтарымен АҚШ – тың табысты өнеркәсібін басып озғанын атап өтті. Бұл дау ДСҰ ережелері Қытайдың нарықтық емес теріс әрекетін тиімді түрде шектемейтінін көрсетеді. Екіншіден, Қытай ДСҰ-ның дауларды реттеу жүйесін мүшенің Қытайдың нарықтық емес практикасынан қорғану қабілетін шектейтін жаңа ережелер жасау құралы ретінде қайтадан пайдалануға тырысқаны маңызды. Аралық топ Қытайдың барлық дәлелдерін дұрыс қабылдамады.

АҚШ Қытайдың аралық топтың есебіне шағымдану туралы шешіміне өкініш білдірді, бұл Қытайдың нарықтық емес тәжірибесінің жойқын салдарының дәлелсіз дәлелдеріне қарамастан. Қорғаныс шарасы АҚШ-тың отандық өнеркәсібінің импортпен бәсекелестікке бейімделу жөніндегі күш-жігерін қолдауға қызмет етеді, өйткені Қытайдан күн батареялары мен модульдерінің артық қуаты саланы жойылу шегіне жеткізді.

Қытай оның апелляциясы дау туралы баяндаманы қабылдауды кейінге қалдыруға немесе жаңа ережелер жасауға емес, бұрын қабылданған шешімдерді ескере отырып, ДСҰ ережелерін әділ және ақылға қонымды түсіндіруді қамтамасыз етуге бағытталған деп жауап берді.

ЕО бұл іс 2017 жылдан бастап апелляциялық органға тағайындаулардың жалғасып келе жатқан бұғаттауынан туындайтын ауыр зардаптардың тағы бір мысалы екенін, бұл мүшелердің ДСҰ дауларын реттеу рәсімдеріне сәйкес өз құқықтарын жүзеге асыру қабілетіне нұқсан келтіретінін айтты. Канада апелляциялық органның тұйық жағдайын шешу өте маңызды екенін айтты.

АҚШжалғасып жатқан демпинг пен субсидияны өтеу туралы 2000 жылғы Заң (CDSOA): Еуропалық Одақтың мәлімдемесі

ЕО АҚШ-тың ұлттық өнеркәсіпке демпингке қарсы және өтемақы баждарын беруді тоқтату туралы қайта сұрау салып, мұндай төлемдердің әрқайсысы осы мәселе бойынша шешімдерді сақтамаудың нақты актісі деп мәлімдеді. АҚШ шешімді орындау үшін қажетті барлық әрекеттерді жасағандықтарын және мүше шешімді орындағанын айтқаннан кейін, бұдан былай орындалу барысы туралы есеп беру талап етілмеуі керек деп мәлімдеді.

Еуропалық қоғамдастықтар және кейбір мүше мемлекеттерірі азаматтық ұшақтардың саудасына әсер ететін шаралар: ДШО қабылдаған ұсыныстарды орындау: АҚШ мәлімдемесі

АҚШ бұл мәселені ДШО отырысының күн тәртібіне енгізу ЕО ДСҰ мүшелеріне ірі азаматтық ұшақтар туралы даудағы шешімдердің орындалу барысы туралы есепті тағы бір рет ұсынбағанын атап өтуге бағытталғанын атап өтті. ЕО ДШО-да орындалу барысы туралы есеп берудің қажеті жоқ деп мәлімдеді, өйткені бұл мәселе бойынша сот процесі жалғасуда.

Апелляциялық органға тағайындау

Мексика ДСҰ-ның 121 мүшесінің атынан сөйлеген сөзінде апелляциялық органда бос жұмыс орындарын толтыру үшін іріктеу процесін бастау туралы топтың екінші ұсынысын ұсынды. Ұсынысты ұсынған мүшелердің едәуір саны мүшелердің мүдделеріне қайшы келетін ДСҰ дауларын реттеудің жалпы жүйесіне елеулі әсер ететін апелляциялық органдағы ағымдағы жағдайға қатысты жалпы алаңдаушылықты көрсетеді.

20-дан астам делегация жаңа мүшелерді тағайындауға және жұмыс істеп тұрған апелляциялық органды қалпына келтіруге байланысты тығырықтан тезірек шығудың маңыздылығын қайта атап өтті. Олар барлығына қолайлы шешім табу үшін күш-жігерін жалғастыруға қолдау білдірді.

АҚШ ұсынылған шешімді қолдай алмайтындықтарын растады. АҚШ-та соңғы 16 жыл ішінде түсіндірген және көтерген апелляциялық органмен жүйелі проблемалар бар. АҚШ ДСҰ мүшелері дауларды шешу жүйесі өміршең және сенімді болып қалуы үшін түбегейлі реформа жүргізуі керек деді. Олар осы мәселені одан әрі талқылауға және оның мүшелерімен сындарлы өзара іс-қимыл жасауға үміттенеді.

ДШО төрағасы, Швейцария Елшісі Дидье Шамбовей тығырықтан шығу ДСҰ-ның барлық мүшелері үшін үлкен қызығушылық тудыратынын және олардың саяси қатысуын талап ететінін атап өтті. Ол бұл мәселені талқылағысы келетін кез-келген делегация үшін ашық екенін атап өтті.

ДСҰ құқығы жөніндегі консультативтік орталыққа 20 жыл

Гватемала мен Австралия ДСҰ заңнамасына қатысты барлық мәселелер бойынша дамушы және аз дамыған елдерге көмек көрсету үшін 2001 жылы құрылған ДСҰ заңнамасы бойынша консультативтік орталықтың 20 жылдығына орай мәлімдеме жасады. Толығырақ ақпаратты мына сілтеме бойынша алуға болады:

Орындауға шолу

АҚШ DS184 «АҚШ – Жапониядан ыстықтай илектелген болаттарға қатысты демпингке қарсы шаралар», DS160 «АҚШ – АҚШ авторлық құқық туралы Заңының 110 (5) бөлімі», DS464 «АҚШ – Кореядан келген ірі тұрмыстық кір жуғыш машиналарға қатысты демпингке қарсы және өтемақы шаралары» және DS471 «АҚШ – Қытай қатысатын демпингке қарсы рәсімдерде кейбір әдістемелер және оларды қолдану» даулары бойынша шешімдердің орындалу барысы туралы есептер ұсынды.

ЕО DS 291 «EО – биотехнологиялық өнімдерді мақұлдау мен маркетингке әсер ететін шаралар» даулы шешімінің орындалу барысы туралы есеп берді.

Индонезия DS 477 және DS478 «Индонезия – бау-бақша өнімдерін, жануарлар мен жануарлардан алынатын өнімдерді импорттау» дауларына қатысты шешімдер туралы есептерін ұсынды.

Өзге мәселелері

Қытай ДСҰ аралық топтарының құрамына дауларды шешу және білікті және тәуелсіз мүшелерді тағайындаудың маңыздылығы туралы мәлімдеме жасады.

ДШО-ның келесі отырысы

ДШО-ның келесі отырысы 2021 жылғы 26 қазанда өтеді.

COVID-19 төрт «жоғалған онжылдықтар» гендерлік теңдікке әкелуі мүмкін[2]

Пандемия әйелдерге пропорционалды түрде күшті әсер етті және әйелдер мен ерлер арасындағы теңсіздікке қарсы күресте ондаған жылдар бойы қол жеткізілген прогресті жоққа шығарады деп қорқады.

«COVID-19 пандемиясы әйелдер мен ерлерге әртүрлі әсер етті, өйткені олардың экономика мен қоғамдағы рөлдері әртүрлі, сондықтан дағдарысқа оның гендерлік теңдікке әсерін алдын-ала бағаламай жауап беру қалпына келтіру үшін қабылданған күш-жігерге қауіп төндіреді», – деп атап өтті ЮНКТАД-тың «Гендер және даму» бірінші конференциясына қатысушылар.

Мысалы, әлемде әйелдердің жұмыспен қамтылуы 2020 жылы ерлер үшін деген 3%-бен салыстырғанда 4,2%-ға төмендеді, өйткені әйелдер көп жұмыс істейтін секторлар (мысалы, туризм) вирустың таралуын болдырмау үшін қолданылатын шектеулермен жойылды.

Пандемия басталғанға дейін әйелдер ер адамдармен толық теңдікке қол жеткізгенге дейін 99 жыл күтуі керек еді. Дүниежүзілік экономикалық форумның бағалауы бойынша, COVID-19 салдары күту уақытын шамамен 40 жылға (136-ға дейін) арттырды.

Жеткіліксіз және қанағаттанарлықсыз

ТДМ 251 көрсеткішінің кемінде 53-і гендерлік теңдікке тікелей қатысты. Дегенмен, әйелдерге COVID-19-дан қалпына келтіру туралы шешім қабылдау үшін үстел басында орын берілмеді.

Мысалы, COVID-19 өмірін құтқару бағдарламаларын жасау және іске асыру үшін құрылған 225 жұмыс тобының ішінде әйелдер мүшелердің төрттен бір бөлігін құрайды және жұмыс топтарының 12%-ында мүлдем жоқ.

Толық қалпына келтіру қажеттілігі

Гендерлік және даму форумы іс жүзінде 3-7 қазанға жоспарланған ЮНКТАД-тың 15-ші министрлік конференциясы аясында Барбадоста өтті.

Конференция шеңберінде жиырмадан астам панельдік пікірталастар, секциялық отырыстар мен мәдени іс-шаралар ұсынылды, бұл гендерлік теңдікке әсер ететін ауыл шаруашылығынан бастап өнеркәсіптік саясатқа дейінгі, білім беру мен кәсіптік даярлықтан бастап еңбек нарығының қажеттіліктеріне дейінгі, экологиялық проблемалардан бастап адам құқықтарына негізделген шешімдерге дейінгі мәселелердің кең ауқымы бойынша пікірталастар мен ойлар үшін сыни кеңістікті қамтамасыз етті.

ЮНКТАД15: «Теңсіздік пен осалдықтан барлық адамдар үшін өркендеуге» тақырыбында әлемдегі ең өзекті мәселелерді, соның ішінде COVID-19 дағдарысын, климаттық төтенше жағдайды, азық-түлік қауіпсіздігінің өсіп келе жатқан жетіспеушілігін және өсіп келе жатқан қарызды шешеді – мұның бәрі әйелдерге пропорционалды емес әсер етеді.

Сауданың рөлі

27 қыркүйекте мүше мемлекеттерге сауда мен гендер арасындағы өзара байланыстарды түсіну мен қарастыруда көмек көрсету жөніндегі мандатына жауап ретінде ЮНКТАД «Гендерлік аспектілерді ескере отырып, экономика мен қоғамды қалыптастыру: сауданың рөлі қандай?».

Еркін сауда кейбір әйелдер үшін жаңа мүмкіндіктер тудырса да, ол басқаларды да маргиналдандырды. Мысалы, ауыл әйелдері көбінесе импорттық тауарлармен бәсекелесе алмайды, әсіресе егер мұндай тауарлар субсидия алса. Әлемдік сауда әйелдер үшін ресми жұмысқа орналасудың жаңа мүмкіндіктерін ашқанымен, көбінесе бұл «көк жағалықтардың» жұмыс орындары.

Алайда, сөз сөйлеушілер мемлекеттер әйелдердің мүмкіндіктерін кеңейтуге және оларға жаңа экономикалық мүмкіндіктерді – мысалы, қаржылық тәуелсіздігін нығайту арқылы пайдалануға мүмкіндік бере алатындығын атап өтті.

Дұрыс бағыттағы қадамдарбірақ алыс емес

Пекин декларациясында және іс-қимыл платформасында және әйелдерге қатысты кемсітушіліктің барлық нысандарын жою туралы Конвенцияда мемлекеттерге олардың сауда саясаты әйелдерге жағымсыз әсер етпеуін қадағалауға нақты шақыру қамтылған.

Бұларға ДСҰ-ның 127 мүшесі мен бақылаушылары қол қойған Буэнос-тің әйелдер мен сауда туралы декларациясы, еркін сауда туралы келісімдерге нақты сауда және гендерлік бөлімдерді қосу сияқты көпжақты бастамалар кіреді.кіріспеден басқа және сауда реформаларының ерлер мен әйелдерге басқаша әсер етуі мүмкін алдын-ала бағалау.

Тар фокустан тысқары

Форумға қатысты соңғы сөзінде Гринспан ханым саясаткерлерді бірге жұмыс істеуге және әйелдердің саудаға қатысуын кеңейтудің тар шеңберінен шығуға шақырды.

«Түпкі мақсат әйелдердің көп бөлігін саудаға тарту ғана емес, сонымен бірге олардың саудаға әділ шарттармен қатысуын қамтамасыз ету және елдердің ұлттық деңгейде саясат жүргізуге мүмкіндігі болуы керек», – деді ол. ЮНКТАД15-ке әркімнің өз үлесін қосуы үшін Канада үкіметі ең аз дамыған елдердің, соның ішінде осы елдердің әйелдерінің интерактивті пікірсайыстар мен іс-шараларға қатысуын қолдауға 200 000 доллар бөлді.


Пікір қалдыру