Дайджест мазмұны
- Бас директордың орынбасары А. Вульф ДСҰ министрлерін пандемиямен күресуге күш салуға және 2021 жылды іс-қимыл жылы етуге шақырды
- Қызметтер саудасын қалпына келтіру әлі күтілмеуде
- Инвестицияларға жәрдемдесу туралы келісім бойынша келіссөздерге қатысушылар Министрлік конференциясының жол картасын әзірледі
- ДСҰ мүшелері балық аулауды субсидиялау бойынша келіссөздерді қайта бастады
- ДСҰ мүшелері аралық топтың Индонезия мен АҚШ-тың сауда шараларына қатысты сұрауларын қарастыруда
- «COVID-19» пандемиясы сауда рәсімдерін жеңілдету мәселесін талқылаудың басты тақырыбы болып қала береді
29 қаңтарда ДСҰ-ның әртүрлі мүшелерінен Министрлер алдында сөйлеген сөзінде Бас директордың орынбасары Алан Вульф Денсаулық сақтау, тұрақты даму және бірлескен мәлімдемелер шеңберіндегі бастамалар бойынша шаралар қабылдау арқылы 2021 жылды «Маңызды жетістіктер жылы» етуге шақырды. Ол ДСҰ министрлік конференциясына дейін келісімдер жасасуды кейінге қалдырмауға шақырды, әсіресе алдағы бірнеше айда жасалуы керек балық аулауға субсидияларды шектеу туралы келісімге қатысты.
Дүниежүзілік экономикалық форум аясында Швейцария Давоста өткізетін жыл сайынғы кездесу биыл виртуалды форматта өтті.
Төраға Ги Пармелин, Швейцария Конфедерациясының Президенті және экономика, Білім және зерттеулер Федералды департаментінің басшысы кездесудің негізгі сәттерін қорытындылады, олардың ішінде мыналарды атап өтуге болады :
- Министрлер ДСҰ-ның жаңа Бас директорын тезірек тағайындаудың, сондай-ақ 12-ші министрлік конференциясының (МК12) өтетін күні мен орнын растаудың маңыздылығын атап өтті.
- Министрлер сенімді көпжақты сауда жүйесін қолдау және өзара сенім ахуалын қалпына келтіру ниетін растады.
- Министрлер COVID-19 дағдарысының әлеуметтік және экономикалық салдары туралы алаңдаушылық білдірді. Олар сауданың өзектілігі мен ДСҰ-ның пандемияны болдырмауға және қалпына келтіруге көмектесудегі рөлін атап өтті. Көптеген министрлер дамуды қамтамасыз етудің, сондай-ақ вакциналарды қоса алғанда, медициналық тауарларға әділ және арзан қол жетімділіктің маңыздылығын атап өтті. Олар осы мақсаттарға қол жеткізудің жолдары мен құралдарын, соның ішінде саудаға ықпал ету шараларын жүзеге асыруды, зияткерлік меншіктің рөлін және ашықтықты қарастырды.
- Министрлер балық аулауға арналған субсидиялар бойынша келіссөздерді тұрақты даму мақсаттарының (ТДМ) 14.6-тармағында көзделген соңғы мерзім – 2020 жылдың соңына дейін аяқтай алмағанына өкініш білдірді. Бұл процестің әлемдік балық аулаудың тұрақтылығы үшін маңыздылығын ескере отырып, Министрлер келіссөздер мандатының барлық элементтеріне сәйкес келетін өзара қолайлы шешімдерді іздеу мақсатында күш-жігерді жандандыруға келісті.
- Министрлер қағидаларға негізделген көпжақты сауда жүйесінің негізгі элементі болып табылатын ДСҰ-ның дауларды реттеудің функционалдық жүйесін толық қалпына келтірудің маңыздылығын атап өтті.
- Көптеген қатысушылар МК12-де ауыл шаруашылығы саласындағы сауда саясатын реформалауды жүзеге асыруда, сондай-ақ ішкі қолдауда және басқа да мәселелерде одан әрі ілгерілеуді қолдады.
- Көптеген министрлер бірлескен мәлімдеме бастамаларына қатысты MK12-ге қол жеткізуге шақырды. Атап айтқанда, көрсетілетін қызметтерді ішкі реттеу және электрондық саудадағы елеулі прогресс пен инвестицияларға жәрдемдесу, сондай-ақ сауда және әйелдердің экономикалық құқықтарын кеңейту жөніндегі процесті аяқтау.
- ДСҰ-ны реформалау қажеттілігі атап өтілді. Бірқатар министрлер дамушы және аз дамыған елдер үшін ерекше және сараланған режимге қатысты әртүрлі мәселелерді алға жылжытуды талап етті. Кейбір қатысушылар ДСҰ ережелерін бүгінгі экономикалық және бәсекелестік жағдайларға бейімдеуді ұсынды.
- Бірнеше Министрлер сауда және экологиялық тұрақтылық мәселелері бойынша талқылау сияқты жаһандық сын-қатерлерге жауап ретінде іске қосылған жаңа бастамаларды қолдады.
- Министрлер негізгі мәселелерді шешу үшін МК12-ге дайындыққа қатысуға өздерінің бейілділігін растады.
Қызметтер саудасын қалпына келтіру әлі күтілмеуде
ДСҰ 26 қаңтарда жариялаған статистикаға сәйкес, 2020 жылдың үшінші тоқсанында әлемдік қызметтер саудасы 2019 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 24%-ға төмендеді. Бұл тауар саудасының әлдеқайда әсерлі қалпына келуіне қарағанда екінші тоқсанда тіркелген 30% жылдық құлдыраумен салыстырғанда өте аз өсуді көрсетеді.
Алдын-ала мәліметтер сонымен қатар қараша айында қызметтер саудасының көлемі 2019 жылғы деңгейден 16%-ға төмен болды деп болжайды. Қалпына келтіру перспективалары төмен болып отыр, өйткені COVID-19 пандемиясының екінші толқыны көптеген елдерде жаңа, қатаң оқшаулау шараларын қабылдауды талап етті, сапарларға және ілеспе қызметтерге шектеулер күшейтіліп, 2021 жылдың бірінші тоқсанында да жалғасуда.
Соңғы статистика қызмет көрсету саудасы пандемиядан зардап шегетіні туралы бұрынғы болжамдарды растайды, бұл үшінші тоқсанда жыл сайын тек 5%-ға төмендеген тауарлар саудасына қарағанда қатты әсер етеді. Қызметтерді тұтынуға жұмсалған шығындар қайта бөлінді, мүмкін тұтынушылар тауарларды тұтынуға көшті.
Тауарлардан айырмашылығы, қызметтерді жинақтау мүмкін емес, демек, кейінге қалдырылған сұранысқа қарамастан, тоқтатылған рейстерден, шетелдегі демалыстардан, мейрамханалардағы түскі астардан және мәдени ойын-сауықтан түсетін көптеген кірістер тұрақты болуы мүмкін. Саяхат 2019 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда әлемде 68%-ға төмендеп, қызмет көрсету секторы ең көп зардап шеккен болып қала береді. 2020 жылдың үшінші тоқсанында халықаралық саяхат шығындары Латын Америкасы мен Кариб бассейнінде 88%, Азия мен Африкада 80%, Солтүстік Америкада 78% және Еуропада 55% төмендеді. Жаз айларында Еуропаға сапар шегуге шектеулердің әлсіреуі үшінші тоқсанда қызмет көрсету саудасының аздап өсуіне әкелді.
Құрылыс, рекреациялық, құқықтық және қаржылық қызметтер сияқты «басқа қызметтер» саудасы оның біркелкі емес динамикасын қайталады: компьютерлік қызметтерді қоспағанда, көптеген қосалқы секторларда келісімшарттар жасалды. Пандемияға байланысты көптеген елдерде құрылыс жобалары тоқтатылып немесе кейінге қалдырылғандықтан, әлемдік құрылыс экспорты жыл сайын 16% төмендеді, өйткені бірнеше азиялық экспорттаушылар сұраныстың күрт төмендеуін бастан кешірді. Дыбыстау-бейнелеу, көркем және ойын-сауық қызметтері де төмендеді (-14%), Америка Құрама Штаттарының экспорты 24%-ға, ал Біріккен Корольдіктің экспорты екі есе (-45%) төмендеді. Заңды, басқарушылық, бухгалтерлік және жарнамалық қызметтер өткен жылмен салыстырғанда 1%-ға қалыпты өсуді көрсетті. Қаржы қызметтері әлемде 2%-ға өсті, бұл ретте әртүрлі өңірлердегі экспорттаушылардың оң өсімі байқалады. Бұған қаржылық қызметтер экспорты жыл сайын 4%-ға өскен Еуропалық Одақ кіреді. Компьютерлік қызметтер үшінші тоқсандағы ең серпінді сектор болып қала берді, жоғары есептеулерге, платформаларға және виртуалды жұмыс орындарына жаһандық сұраныстың өсуіне байланысты ол 9%-ға өсті.
Алдын ала бағалаулар бойынша қызметтердің жаһандық саудасы қарашаның ішінде төмен деңгейде қалып, қызметтердің әлемдік саудасының үштен екісінен астамы тиесілі 39 елдің деректерін негізге ала отырып, жылдық есептеуде 16%-ға төмендеді. Бұл қызмет көрсету саудасы өткен жылғы 18%-ға төмендеген қазан айымен салыстырғанда шамалы жақсару.
Қараша айында қызмет экспорты АҚШ-та 24%-ға, Ұлыбританияда 15%-ға (маусымдық ауытқуларды ескере отырып) және көптеген Еуропа елдерінде 20%-дан астам төмендеді. Экономикасы туризмге қатты тәуелді болған Угандада пандемияға дейінгі деңгеймен салыстырғанда қызмет экспортынан түсетін табыс 57% төмендеді. Қытай қызметтерінің экспорты да баяулады (-1%), қазан айында оның көрсеткіштерін көрсетеді. Қаржылық қызметтер мен компьютерлік қызметтер тиісінше Люксембург пен Пәкістан экспортының өсуін қолдады.
Ерте деректер тауарлардың серпілісі жалғасатынын көрсетеді.
Әлемдік тауар саудасының 92%-ын құрайтын 72 елдің кеденінің алдын-ала мәліметтері жылдың екінші жартысында басталған қалпына келтіру қазан-қараша айларында күшейгенін көрсетеді. 2020 жылдың қазан айында әлемдік тауар саудасының құны 2019 жылдың қазан айымен салыстырғанда 3%-ға жоғары болды, қарашада жылдық 6%-ға өсті.
Бұл сандар ішінара осы жылдың басында кейінге қалдырылған сатып алуларды, сондай-ақ 2019 жылдың соңғы айларында сауданың сол кездегі сауда шиеленісінің артуына байланысты баяулауын көрсетеді. Әр түрлі аймақтардағы өсу қарқыны айтарлықтай ерекшеленеді. Азия мен Еуропада қараша айында экспорт сәйкесінше 10% және 6% артты. Алайда экспорт Солтүстік Америкада 5%-ға, Латын Америкасы мен Кариб бассейнінде 2%-ға төмендеді. Қалпына келтіру толық емес: 2020 жылдың қаңтарынан қарашасына дейінгі әлемдік тауар саудасының жалпы көлемі 2019 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 8%-ға төмен болды.
Даму мақсатында инвестицияларға жәрдемдесу жөніндегі келісім бойынша келіссөздерге қатысушы ДСҰ мүшелері келесі министрлік конференциясына қарай елеулі нәтижелерге қол жеткізуге бағытталған Жол картасын мақұлдады. 2021 жылғы 25-26 қаңтарда өткен кездесулердің бірінші раундында делегациялар жалғасып жатқан талқылауға белсенді қатысып, қазіргі кезеңде мүмкіндігінше үлкен прогреске қол жеткізуге және мүмкіндігінше тезірек болашақ келісімнің нақты ережелерін әзірлеуге міндеттеме алды.
Келіссөз процесінің үйлестірушісі Чили Елшісі Матиас Франке ДСҰ мүдделі мүшелерімен өткізген консультациялардың қорытындылары бойынша қатысушы елдер 2021 жылдың бірінші жартысына арналған орта мерзімді мақсаттарды немесе «тіректерді» айқындауға уағдаласты. Негізгі мақсат – Пасхаға жеңілдетілген мәтінді тарату, онда үйлестіруші талқылау мен келіссөздердің алдыңғы раундтарында ұсынған редакторлық түзетулер, сондай-ақ мүшелердің әртүрлі ұсыныстары жиналады.
«Пасха мәтіні» келіссөздер процесінің аралық тіректерінің бірі болады. Ол болашақ келісім бойынша келіссөздер жүріп жатқан кезде мүшелер алдағы айларда білдіретін ұстанымдарға немесе көзқарастарға нұқсан келтірместен жасалады деп күтілуде. Пасха мен шілде аралығында мүшелер жеңілдетілген мәтінге сүйеніп, оны жұмыс топтарындағы пікірталастар мен жұмыстар негізінде мүмкіндігінше байытуы керек. Содан кейін мәтін болашақ келісімнің негізгі жобасы болуы керек. Кейбір делегациялар жалғасып жатқан COVID-19 пандемиясының ортасында туындауы мүмкін қиындықтар туралы ескертті және қатысушыларды көптеген делегациялардың үй позицияларын үйлестіру кезінде кездесетін мәселелерді есте сақтауға шақырды.
Қатысушылар сәйкестіктің үлкен дәрежесі байқалатын түрлі мәселелер бойынша үйлестіруші ұсынған ұсыныстардың қайта қаралған жобаларын егжей-тегжейлі талқылады. Олар сонымен қатар қатысушы мүшелер ұсынған жаңа ұсыныстарды қарастырды. Қытай мен Түркияның бірлескен хабарламасы негізінде делегациялар бизнесмендердің инвестициялық мақсаттарға уақытша келуі мен кіруін жеңілдету мәселесі бойынша сындарлы пікірталас өткізді. Олар сонымен қатар Мароккода ішкі заңнама мен халықаралық міндеттемелерді сақтау; қоғамдық денсаулық сақтау, еңбек, экология және қауіпсіздік ережелерін сақтау; әлеуметтік және экологиялық жауапкершілік туралы жаңа ұсыныстар бар жан-жақты ұсынысты талқылады. Соңында олар Қытай Тайбейінің хабарламасына әртүрлі ережелер бойынша мәтін ұсыныстарымен жүгінді.
Келіссөздер процесінің үйлестірушісі қатысушы делегацияларды, әсіресе егер олар белгілі бір прогреске қол жеткізгісі келсе, кейбір маңызды мәселелер бойынша өз жұмыстарын жандандыруға шақырды және мүдделі делегацияларды кейбір нақты тақырыптарды талқылауды оңтайландыру үшін шағын топтарда кездесуге шақырды. Үйлестіруші ұсынған нұсқауларға сәйкес, бұл шағын топтар ашық және инклюзивті жұмыс істейді, мүшелерді алдағы кездесулердің күндері туралы хабардар етеді, барлық мүдделі мүшелер үшін кездесулер ашады және жалпы отырыстар алдында есеп береді. Қатысушы делегациялар бірінші кезекте болашақ инвестициялық шеңберлерді халықаралық инвестициялық келісімдерден оқшаулау («брандмауэр» туралы ереже деп аталатын) сияқты мәселелерге назар аударуға қызығушылық білдірді.
Қатысушы делегациялар осы сәттен бастап шілдеге дейін ай сайын екі күндік келіссөздер өткізуге келісті. Сонымен қатар, қажет болған жағдайда және қажет болған жағдайда сессияаралық кездесулер шақырылуы мүмкін.
Бірінші сессияаралық кездесу 9 ақпанда, ал келесі келіссөздер 8-9 наурызда өтеді. Ұсынылған жиналыс кестесін қараңыз (INF/IFD/W/29).
ДСҰ мүшелері балық аулауды субсидиялау бойынша келіссөздерді қайта бастады
2021 жылғы 22 қаңтарда ДСҰ-ның келіссөздер тобының отырысында ДСҰ делегацияларының басшылары балық аулауды субсидиялау жөніндегі келіссөздердің серпінін сақтауға ниетті екендіктерін мәлімдеді. Шоғырландырылған мәтін жобасының екінші нұсқасын 18 жылдың 2020 желтоқсанында Колумбияның төрағасы Сантьяго Уиллс таратқан.
Делегация басшыларының кездесуі 2021 жылға арналған балық аулауды субсидиялау мәселелері бойынша бірінші апталық кездесу блогының соңында өтті. Апта ішінде қатысушылар келісімге қол жеткізу үшін келісілуі қажет бірнеше маңызды мәселелерді талқылады. Олардың бірі «бұзушылықтар болмаған кездегі шағымдар» туралы мәселе болды. ДСҰ-ның қолданыстағы ережелеріне сәйкес, егер бір мүше ДСҰ ережелерін бұзбаса да, басқа мүшенің іс-әрекеті салдарынан күтілетін пайдадан айырылғанын көрсете алатын болса, мұндай шағымдарды тауарлар мен қызметтер саудасы тұрғысынан мүшелер дауларды шешу жөніндегі органға бере алады.
Бір апта ішінде талқыланған басқа мәселелерге қолмен балық аулауды кейбір ережелерден алып тастау туралы ұсыныс кірді.
Төраға мүшелерге 2021 жылғы 15-19 ақпанда кездесулердің екінші тобын шақыруға ниетті екенін хабарлады. Сондай-ақ, қатысушылар «сессияаралық кезеңде» кездесуді жалғастырады.
Анықтама: ДСҰ–ның 11-ші министрлік конференциясының мандаты және БҰҰ–ның Тұрақты даму мақсаттарының (ТДМ) 14.6-міндеті негізінде келіссөздерге қатысушылардың алдына заңсыз, хабарланбайтын және реттелмейтін балық аулауға арналған субсидияларды алып тастау қағидаларын келісу және артық қуаттардың туындауына және артық аулануға ықпал ететін балық аулауға субсидиялардың белгілі бір нысандарына тыйым салу міндеті қойылды (бұл ретте ерекше және сараланған режим келіссөздердің ажырамас бөлігі болып табылады).
ДСҰ мүшелері аралық топтың Индонезия мен АҚШ-тың сауда шараларына қатысты сұрауларын қарастыруда[6]
25 қаңтарда дауларды шешу жөніндегі органның (ДШО) отырысында ДСҰ мүшелері дауларды шешу жөніндегі аралық топтарды құру туралы екі сұранысты қарады: біреуі Индонезиядағы тот баспайтын болат өндірісінде пайдаланылатын шикізаттың экспортын шектейтін шараларға қатысты ЕО-дан, екіншісі Гонконгта (Қытай) өндірілген тауарлардың шығу тегін таңбалауға АҚШ-тың талаптарына қатысты Гонконгтан (Қытай).
DS592: Индонезия – Шикізат материалдарымен байланысты шаралар
ЕО Индонезияның никель кенін экспорттауға тыйым салуын және пайдалы қазбаларды, атап айтқанда никель кенін және темір кенін қайта өңдеуге қойылатын ішкі талаптарды қоса алғанда, шикізат материалдарына қатысты шаралар бойынша шешім қабылдау үшін аралық топ құру туралы алғашқы өтінішін ұсынды. 2019 жылғы 22 қарашада ЕО Индонезиямен осы мәселе бойынша ДСҰ алаңында консультациялар өткізуді сұрады, олар 2020 жылғы 30 қаңтарда өтті. Консультациялар дауды шешуге әкелмеді, бұл ЕО-ны аралық топ құруды сұрауға итермеледі.
ЕО-ның пікірінше, қолданылатын шаралар Индонезияның тот баспайтын болат өндірісінің аралық кезеңдерінде оның өндірістік қуатын арттыруға және болат экспортын арттыруға бағытталған саясатының бөлігі болып табылады. Бұл Индонезияның тот баспайтын болаттан өндіру қуатын 2015 жылы нөлден 6 жылға қарай 2020 миллион метрикалық тоннаға дейін арттырды, ал ЕО-ның осы сектордағы қуаты өте қысқа мерзімде 9,5 миллион тоннадан 8,4 миллион тоннаға дейін төмендеді. ЕО мәлімдемесіне сәйкес, бұл шаралар Индонезияның ДСҰ шеңберіндегі міндеттемелерін, атап айтқанда, ДСҰ-ның басқа мүшелеріне өнім экспорттауға тыйым салуды айқын бұзу болып табылады.
Индонезия барлық сұрақтарға толық жауап берді және ЕО-мен кеңес беру процесіне сындарлы қатысады деп санайды, осыған байланысты ЕО сұранысы ертерек. Индонезия сонымен бірге ЕО сұрауымен келісе алмайтындығын және осы мәселе бойынша одан әрі өзара әрекеттесуге дайын екенін айтты.
ДШО, егер мүше талап етсе, осы мәселені қарауға оралуға келісті.
DS597: АҚШ – Шығу тегіне қойылатын талаптар
Гонконг (Қытай) АҚШ-тың Гонконгта (Қытай) өндірілетін тауарлардың шығу тегін таңбалауға қойылатын жаңа талабына қатысты дауды қарау жөніндегі аралық топ құру туралы алғашқы сұрау салуды ұсынды. АҚШ-пен консультациялар 2020 жылғы 24 қарашада өзара қолайлы шешімге қол жеткізу мақсатында өткізілді, алайда Гонконгтың (Қытай) мәлімдемесіне сәйкес келіссөздер дауды шешуге әкелмеді.
Гонконг (Қытай) жаңа талапқа қатаң қарсылық білдірді, оған сәйкес Гонконгтан (Қытайдан) шыққан тауарлар «Қытайдан» тауарлар ретінде белгіленуі керек және бұл талап ерікті, біржақты, артық және негізсіз деп санайды. Қайта қаралған талапта Гонконг (Қытай) жеке кедендік аумақ және ДСҰ-ның тәуелсіз мүшесі болып табылатындығы ескерілмейді. АҚШ шарасы сонымен қатар Гонконгтағы (Қытай) коммерциялық кәсіпорындарға шамадан тыс жүктеме жүктейді, тұтынушыларды жаңылыстырады және коммерциялық кәсіпорындар «Гонконг» брендін дамытуға салған инвестицияларға нұқсан келтіреді. Сондай-ақ, Гонконгтың (Қытай) ұстанымына сәйкес шығу тегі ережелерін қолдану ешқандай жағдайда саяси мақсаттарға қол жеткізу құралы ретінде пайдаланылмауы тиіс.
АҚШ 20 жылдың 2021 қаңтарында АҚШ-тың жаңа президенті лауазымына кірісуіне және жаңа әкімшілікке ауысуына байланысты аралық топ құру туралы сұранысты қолдай алмайтындықтарын атап өтті.
ДШО, егер мүше талап етсе, осы мәселені қарауға оралуға келісті.
DS234: Америка Құрама Штаттары – 2000 жылғы Демпингті жалғастыру және субсидияларды өтеу туралы заң
Еуропалық Одақ АҚШ-тың демпингке қарсы және өтемақы баждарын АҚШ Ұлттық өнеркәсібіне беруді тоқтату туралы өтінішін қайталап, мұндай төлемдердің әрқайсысы осы мәселе бойынша шешімдерді сақтамаудың нақты актісі деп мәлімдеді. Канада ЕО-ның мәлімдемесін қолдады, ал АҚШ талаптарды орындау үшін барлық әрекеттерді жасады деп мәлімдеді.
АҚШ ЕО ДШО-да DS316 дауының орындалуы туралы есепті тағы бір рет ұсынбағанын айтты – АҚШ-тың еуропалық Airbus ұшақтарын өндіруші үшін үкіметтік субсидиялар туралы мәлімдемесі.
ЕО бұл мәселе әлі де жалғасып келе жатқан сәйкестіктің жаңа рәсімдерін жүргізу мәні болып табылатынын және тиісінше, ЕО тарапынан іске асыру барысы туралы есепті ұсыну бойынша міндеттемелер жоқ екенін қайталады.
Апелляциялық органға тағайындау
Мексика 121 мүшенің атынан сөйлеп, апелляциялық органда бос жұмыс орындарын толтыру үшін іріктеу процесін бастау туралы тағы бір ұсыныс жасады. Мәлімдемеге сәйкес, ұсынысты қолдаған мүшелердің көпшілігі мүшелердің мүдделеріне қайшы келетін ДСҰ дауларын реттеудің жалпы жүйесіне елеулі әсер ететін апелляциялық органдағы ағымдағы жағдайға қатысты жалпы алаңдаушылықты көрсетеді.
20-ға жуық мүше жаңа мүшелерді тағайындауға байланысты тығырықтан тез шығудың және жұмыс істеп тұрған апелляциялық органды қалпына келтірудің маңыздылығы туралы ұстанымын білдірді.
АҚШ 2021 жылдың 20 қаңтарында АҚШ-тың жаңа президенті лауазымына кірісуіне және жаңа әкімшілікке ауысуына байланысты олар ұсынылған шешімді қолдай алмайтындығын атап өтті.
Орындалуын бақылау
АҚШ DS 184 «АҚШ – Жапониядан ыстықтай илектелген болаттан жасалған өнімдерге қатысты демпингке қарсы шаралар» бойынша дауларды іске асыру барысы туралы есеп берді», DS160 «Америка Құрама Штаттары – АҚШ авторлық құқық туралы заңының 110(5) бөлімі», DS464 «АҚШ – Кореядан келген ірі тұрмыстық кір жуғыш машиналарға қатысты демпингке қарсы және өтемақы шаралары» және DS471 «АҚШ – кейбір әдіснамалар және оларды Қытайдың қатысуымен демпингке қарсы рәсімдерде қолдану».
Еуропалық Одақ даудың іске асырылу барысы туралы есеп берді DS 291 «EC – Биотехнологиялық өнімдерді тануға және маркетингке әсер ететін шаралар».
Индонезия DS477 және DS478 дауларды іске асыру барысы туралы өз есептерін ұсынды, «Индонезия – жеміс-көкөніс өнімдерінің, жануарлардың және жануарлардан алынатын өнімдердің импорты».
«COVID -19» пандемиясы ДСҰ-ның сауда рәсімдерін жеңілдету жөніндегі комитетінің 2021 жылғы 26-27 қаңтардағы отырысында талқылаудың негізгі тақырыбы болып қала берді. Отырыс барысында ДСҰ мүшелері дәрі-дәрмектер мен медициналық жабдықтарға арналған сауда рәсімдерін жеңілдету тұрғысынан жария және жеке секторлардың тәжірибесімен бөлісті.
Еуропалық Одақ (ЕО) ДСҰ хатшылығына ДСҰ мүшелері мен бақылаушыларының пандемиямен күреске қосқан үлесіне қатысты құжаттар жинағын дайындауды ұсынды. Бұл жинақ ДСҰ мүшелері мен бизнес дағдарыс кезінде импорт немесе экспорт кезінде кездескен негізгі қиындықтарды, сондай-ақ ДСҰ мүшелері мен бизнес осы қиындықтарға жауап ретінде қабылдаған жеке шараларды анықтауға көмектеседі.
Бұл ретте ДСҰ-ның оннан астам мүшесі ЕО-ның осы бастамасын қолдауға өз келісімін білдірді. ДСҰ-ның кейбір мүшелері Дүниежүзілік кеден ұйымы (ДКҰ) жүргізген жұмыстың қайталануына қатысты алаңдаушылық білдірді.
Бұдан әрі Шри-Ланка кеден департаментінің бас директоры ДСҰ мүшелеріне пандемия кезінде сыни дәрі-дәрмектер мен басқа да тауарлардың тұрақты айналымын қамтамасыз ету мақсатында қабылданған бастамалар мен аралық тетіктерді таныстырды. Бұл шаралардың маңызды бөлігі – «COVID-19» вакциналарын шығару.
Сауда рәсімдерін жеңілдету жөніндегі жаһандық альянс сондай-ақ АҚШ-АСЕАН іскерлік кеңесімен «COVID-19» вакциналарының орын ауыстыруы мен тазалануына және ықтимал проблемаларды анықтауға қатысты елдердің тәжірибесін жинау бөлігінде жүргізіліп жатқан жұмысты таныстырды.
Бұдан әрі ДСҰ Хатшылығы ДСҰ мүшелерінің сауда рәсімдерін оңайлату туралы ДСҰ келісімін (СРОК) имплементациялаудың және ратификациялауының жай-күйі туралы жаңартылған ақпаратты ұсынды. Комитеттің қазан айында өткен соңғы отырысынан бастап Ұлыбританияның СРОК ратификациялау туралы бір қосымша нотификация алынды. ДСҰ-ның 164 мүшесінің 153-і СРОК ратификациялады. Бұдан басқа, Комитет отырысы барысында жақын арада СРОК тараптары СРОК -ның жұмыс істеуі мен имплементациясына алғашқы шолу бойынша жұмыс жүргізетіні туралы айтылды.